Důsledky snižování odporů nákladních automobilů pro brzdové a zpomalovací systémy vozidel
Consequences of reducing truck losses for vehicle braking and deceleration systems
dc.contributor.advisor | Emrich Miloslav | |
dc.contributor.author | Martin Macánek | |
dc.date.accessioned | 2019-08-29T22:53:03Z | |
dc.date.available | 2019-08-29T22:53:03Z | |
dc.date.issued | 2019-08-29 | |
dc.identifier | KOS-883223142305 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/85047 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá důsledky snižování jízdních odporů nákladních vozidel pro brzdové a odlehčovací systémy vozidel. V teoretické části jsou zkoumány jízdní odpory a legislativa nákladních automobilů a jejich směr do budoucnosti. Teorie o problematice brzdění nákladních vozidel a o servisních a pomocných brzdových systémech slouží k lepšímu pochopení problematiky této práce. Praktická část pojednává o vlivu nižších jízdních odporů v GT-SUITE modelu kamionu na pomocné brzdové systémy pro dynamické jízdní cykly, legislativní zkoušku a brzdnou dráhu. Ve statických výpočtech je ukázáno porovnání různých typů motorových brzd pro současný a pro teoretický budoucí kamion na konstantním klesání. Studie a analýza citlivosti GT-POWER modelu Dvoudobé motorové brzdy ukazuje vliv menšího motoru na výkon motorové brzdy a potenciál pro použití a zlepšení v budoucnosti. | cze |
dc.description.abstract | This diploma thesis deals with consequences of reducing truck losses for vehicle braking and deceleration systems. In theoretical part is research about driving resistances and legislation of trucks and its direction to future. Theory about truck braking problematics and about service and auxiliary brake systems serves to better understanding problematics of this thesis. Practical part discusses study about impact of lower driving resistances in GT-SUITE truck model to auxiliary braking systems for dynamic drive cycles, for legislation test and for stopping distance. In static cases is shown comparison of different types of engine brakes for current and for theoretical future trucks on constant downhill grade. Study and sensitivity analysis of GT-POWER Two-Stroke engine brake model shows impact of lower engine to engine brake power and potential to use and improve in the future. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | Pomocné brzdové systémy | cze |
dc.subject | Nákladní automobily | cze |
dc.subject | Brzda | cze |
dc.subject | Provozní brzda | cze |
dc.subject | Motorová brzda | cze |
dc.subject | Dvoudobá motorová brzda | cze |
dc.subject | Motorová brzda uvolňující kompresi | cze |
dc.subject | Jízdní odpory | cze |
dc.subject | Snížování jízdních odporů | cze |
dc.subject | Aerodynamika | cze |
dc.subject | Odpor valení | cze |
dc.subject | Snížování zdvihového objemu motoru | cze |
dc.subject | Porovnání | cze |
dc.subject | GT-SUITE | cze |
dc.subject | GT- POWER | cze |
dc.subject | Retardér hnacího ústrojí | cze |
dc.subject | Auxiliary braking systems | eng |
dc.subject | Trucks | eng |
dc.subject | Brake | eng |
dc.subject | Service brake | eng |
dc.subject | Engine brake | eng |
dc.subject | Two-stroke engine brake | eng |
dc.subject | Compression release engine brake | eng |
dc.subject | Driving resistances | eng |
dc.subject | Lowering driving resistances | eng |
dc.subject | Aerodynamics of truck | eng |
dc.subject | Rolling resistance | eng |
dc.subject | Engine downsizing | eng |
dc.subject | Comparison | eng |
dc.subject | GT-SUITE | eng |
dc.subject | GT-POWER | eng |
dc.subject | Drivetrain retarder | eng |
dc.title | Důsledky snižování odporů nákladních automobilů pro brzdové a zpomalovací systémy vozidel | cze |
dc.title | Consequences of reducing truck losses for vehicle braking and deceleration systems | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.type | master thesis | eng |
dc.contributor.referee | Pohořelský Luděk | |
theses.degree.discipline | Dopravní, letadlová a transportní technika | cze |
theses.degree.grantor | ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel | cze |
theses.degree.programme | Strojní inženýrství | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Diplomové práce - 12120 [451]