Studie řešení brzdy pro vozy metra
Brake design study for metro vehicles
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Lhotan Radek
Supervisor
Kolář Josef
Opponent
Pechar Stanislav
Field of study
bez oboruStudy program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Předmětem této práce je návrh kotoučové adhezní elektropneumatické brzdy pro vůz metra. Rešerše je zaměřena na srovnání dvou různých elektropneumatických brzdových systémů. Zde jsou popsány funkce jednotlivých komponent, stejně jako i různé typy brzdění. Na základě rešerše a zadaných a normovaných parametrů je proveden výpočet parametrů vozu metra a brzdy, načež je zvolen vhodný brzdový kotouč s brzdovou jednotkou. Kotoučová brzda je navržena tak, aby zastavila vůz metra v případě výpadku brzdy elektrodynamické. Další specifika brzdy jsou uvedena ve výpočtu. Design of mechanical adhesion electro-pneumatic disc brake for underground is the main subject (Pokud je hlavní. Pokud ne, smaž) of this bachelor thesis. The researsch is focused on a comparison of the two different types of electro-pneumatic brake systems. There are described base functions of several individual components and also the various types of underground braking. Based on research and given parametres which are based by norms, a carriage and brake parametres are calculated and the disc brake with brake unit is designed. Brake disc and unit must be able to stop the underground in a case of electro-dynamic brake failure from maximum operating speed. Specifics and details are presented in calculation.
Collections
- Bakalářské práce - 12120 [264]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Modelování a návrh řízení systému ABS
Author: Tomáš Veselý; Supervisor: Haniš Tomáš; Opponent: Kuře Matěj
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-10)Cílem této práce je rozšířit model dvoustopého vozidla o komponenty brzdné soustavy a navrhnout alogoritmy řízení brždění kol. Práce srovnává dnes běžně používaný koncept, kterým jsou hydraulické brzdy, s nově vzikajícími ... -
Brzdový systém osobního železničního vozu pro rychlost do 200 km/h
Author: Michal Kuneš; Supervisor: Kolář Josef; Opponent: Pechar Stanislav
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-21)Bakalářská práce se zabývá návrhem adhezní elektropneumatické kotoučové brzdy pro osobní kolejový vůz pro rychlost do 200 km/h. Rešerše je zaměřena na popis základních principů brzdění železničních vozidel a porovnání čtyř ... -
Důsledky snižování odporů nákladních automobilů pro brzdové a zpomalovací systémy vozidel
Author: Martin Macánek; Supervisor: Emrich Miloslav; Opponent: Pohořelský Luděk
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-29)Tato diplomová práce se zabývá důsledky snižování jízdních odporů nákladních vozidel pro brzdové a odlehčovací systémy vozidel. V teoretické části jsou zkoumány jízdní odpory a legislativa nákladních automobilů a jejich ...