Důsledky snižování odporů nákladních automobilů pro brzdové a zpomalovací systémy vozidel
Consequences of reducing truck losses for vehicle braking and deceleration systems
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Martin Macánek
Supervisor
Emrich Miloslav
Opponent
Pohořelský Luděk
Field of study
Dopravní, letadlová a transportní technikaStudy program
Strojní inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato diplomová práce se zabývá důsledky snižování jízdních odporů nákladních vozidel pro brzdové a odlehčovací systémy vozidel. V teoretické části jsou zkoumány jízdní odpory a legislativa nákladních automobilů a jejich směr do budoucnosti. Teorie o problematice brzdění nákladních vozidel a o servisních a pomocných brzdových systémech slouží k lepšímu pochopení problematiky této práce. Praktická část pojednává o vlivu nižších jízdních odporů v GT-SUITE modelu kamionu na pomocné brzdové systémy pro dynamické jízdní cykly, legislativní zkoušku a brzdnou dráhu. Ve statických výpočtech je ukázáno porovnání různých typů motorových brzd pro současný a pro teoretický budoucí kamion na konstantním klesání. Studie a analýza citlivosti GT-POWER modelu Dvoudobé motorové brzdy ukazuje vliv menšího motoru na výkon motorové brzdy a potenciál pro použití a zlepšení v budoucnosti. This diploma thesis deals with consequences of reducing truck losses for vehicle braking and deceleration systems. In theoretical part is research about driving resistances and legislation of trucks and its direction to future. Theory about truck braking problematics and about service and auxiliary brake systems serves to better understanding problematics of this thesis. Practical part discusses study about impact of lower driving resistances in GT-SUITE truck model to auxiliary braking systems for dynamic drive cycles, for legislation test and for stopping distance. In static cases is shown comparison of different types of engine brakes for current and for theoretical future trucks on constant downhill grade. Study and sensitivity analysis of GT-POWER Two-Stroke engine brake model shows impact of lower engine to engine brake power and potential to use and improve in the future.
Collections
- Diplomové práce - 12120 [456]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Brzdový systém osobního železničního vozu pro rychlost do 200 km/h
Author: Michal Kuneš; Supervisor: Kolář Josef; Opponent: Pechar Stanislav
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-21)Bakalářská práce se zabývá návrhem adhezní elektropneumatické kotoučové brzdy pro osobní kolejový vůz pro rychlost do 200 km/h. Rešerše je zaměřena na popis základních principů brzdění železničních vozidel a porovnání čtyř ... -
Studie řešení brzdy pro vozy metra
Author: Lhotan Radek; Supervisor: Kolář Josef; Opponent: Pechar Stanislav
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-06-23)Předmětem této práce je návrh kotoučové adhezní elektropneumatické brzdy pro vůz metra. Rešerše je zaměřena na srovnání dvou různých elektropneumatických brzdových systémů. Zde jsou popsány funkce jednotlivých komponent, ... -
Brzdový systém cisternového železničního vozu
Author: Jiří Havlík; Supervisor: Kolář Josef; Opponent: Pechar Stanislav
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-08-24)Bakalářská práce se zabývá návrhem brzdové výstroje moderního cisternového vozu za použití trámcové brzdy, automatického snímače ložení a brzdového kompaktu při provozní rychlosti 100 km/h a nápravovém zatížení 22,5 ...