Brzdový systém cisternového železničního vozu
Braking system of a tank railway wagon
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Jiří Havlík
Vedoucí práce
Kolář Josef
Oponent práce
Pechar Stanislav
Studijní obor
Konstruování podporované počítačemStudijní program
StrojírenstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce se zabývá návrhem brzdové výstroje moderního cisternového vozu za použití trámcové brzdy, automatického snímače ložení a brzdového kompaktu při provozní rychlosti 100 km/h a nápravovém zatížení 22,5 t/nápravu. V rešeršní části je zpracován přehled dnes používaných systémů pro cisternové vozy, ale i jejich historický vývoj a rozdělení. Dále je rešeršní část zaměřena na popis a dělení brzd nákladních vozů. V praktické části je odvozen postup návrhu jednotlivých brzdových parametrů, které jsou posléze použity ke konkrétním výpočtům. The bachelor's thesis focuses on the design of the braking equipment for a modern tank wagon using a truss brake, an automatic load sensor, and a brake rigging at an operating speed of 100 km/h and an axle load of 22.5 t/axle. The literature review section provides an overview of the currently used systems for tank wagons, as well as their historical development and classification. Furthermore, the literature review section describes and categorizes the brakes of freight cars. The practical part presents a derived procedure for designing the individual brake parameters, which are subsequently used for specific calculations.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12120 [293]