3D simulátor pro trénování autonomních robotů
3D simulator for vision-based training of autonomous robots
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Laube Daniel
Supervisor
Buk Zdeněk
Opponent
Štepanovský Michal
Field of study
Znalostní inženýrstvíStudy program
InformatikaInstitutions assigning rank
katedra aplikované matematikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce se zabývá návrhem a implementací prostředí vhodného pro učení neuronové sítě k ovládání robotů podobných autům. Neuronová síť se k prostředí může připojit pomocí protokolu TCP a tím pádem nelimituje implementaci neuronové sítě. Druhou částí této práce je skript, který učí neuronovou síť zaparkovat auto na parkovací místo. Parkování probíhá na základě obrazu z kamery na autě. Tato část má sloužit jako důkaz použitelnosti implementovaného prostředí k učení neuronové sítě, jak ovládat autu podobného robota. Finální neuronová síť je rozdělena na dvě části, kde první část lokalizuje parkovací místo na obrazu z kamery. Výstup této sítě je pak zpracován plně rekurentní neuronovou sítí sloužící jako kontroler dávající povely autu. Prostředí je implementováno v herním enginu Unity 3D a skript v Wolfram Mathematica. This work focuses on the design and implementation of an environment suitable for training a neural neural network how to control a robot similar to a car. A neural network can be connected to the environment via TCP protocol and, thus, does not limit the implementation of neural network. The second part of this work is a script that teaches the neural network how to park a car using data from the car's cameras. This part serves as a evidence of the usability of the created environment for the purpose of teaching the neural network how to control a car-like robot. The final neural network consists of two parts, where the convolutional network localizes the parking spot from an image from a camera and output coordinates are fed to the recurrent neural network giving commands to the car. The environment is implemented in the game engine Unity 3D and script in Wolfram Mathematica.
Collections
- Diplomové práce - 18105 [203]