Zobrazují se záznamy 81-100 z 413

    • Vytvoření mobilní aplikace pro podporu učení a ověřování znalostí 

      Autor: Aneta Steimarová; Vedoucí práce: Demlová Marie; Oponent práce: Čmolík Ladislav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-26)
      Diplomová práce představuje návrh mobilní aplikace, určené pro podporu učení se matematických předmětů, určené pro studenty Českého vysokého učení technického v Praze. Návrh mobilní aplikace vychází z doporučené literatury ...
    • Jídlo a pití ve virtuální realitě a jak může obohatit uživatelův zážitek 

      Autor: Uršuľa Žákovská; Vedoucí práce: Sedláček David; Oponent práce: Richtr Radek
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-26)
      Hlavním cílem této práce je podívat se zblízka na jídlo a nápoje ve spojení s Virtuální realitou (VR). Jak dosáhnout tohoto propojení a jak to ovlivní náš celkový zážitek. Byl proveden rozbor dvou hlavních přístupů, fiktivní ...
    • Konverzační asistent pro chytrou domácnost 

      Autor: Rudolf Talácko; Vedoucí práce: Míkovec Zdeněk; Oponent práce: Macek Tomáš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-26)
      Tato práce se zabývá návrhem konverzacního asistenta pro chytrou domácnost se zamerením na cílovou skupinu zrakove postižených osob a senioru. Za pomocí principu „User-Centered-Design“ je vytvoren prototyp konverzacního ...
    • Webová aplikace pro správu požadavků v systému pro sběr geodat davem 

      Autor: Šimon Kadlec; Vedoucí práce: Malý Ivo; Oponent práce: Balata Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-26)
      Tato diplomová práce analyzuje požadavky pro sběr a ověřování chodníkových dat, které byly definovány v rámci projektu Cityplan a požadavky na aplikace sbírající data pomocí davu (crowdsourcing). Na základě analýzy je ...
    • Vzdálené realistické zobrazování pro VR a mobilní zařízení 

      Autor: Jaroslav Kravec; Vedoucí práce: Bittner Jiří; Oponent práce: Hendrich Jakub
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-25)
      Klasické VR poskytujú vysokú kvalitu vizualizácie, ale obmedzujú pohyb užívateľa, keďže sú pripojené k PC káblom a mobilné VR majú iba GPU s relatívne nízkym výkonom. Cieľom práce je dosiahnuť dobrý VR zážitok bez obmedzenia ...
    • Hmatové modely pro seniory se zrakovým postižením 

      Autor: Dina Chernova; Vedoucí práce: Macík Miroslav; Oponent práce: Rechtberger Václav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-25)
      Starší lidé s těžkým poškozením zraku často žijí v ústavních zařízeních poskytujících specializovanou péči. Tato skupina uživatelů má specifické potřeby, schopnosti a preference, především z hlediska orientace v prostoru, ...
    • Realistické zobrazování vodních ploch 

      Autor: Aleš Koblížek; Vedoucí práce: Sloup Jaroslav; Oponent práce: Havran Vlastimil
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-25)
      Tato práce se zaměřuje na realistické zobrazování hladiny převážně stojatých vodních ploch, tj. jezer a oceánů bez velkých vln. Možná využití jsou převážně ve filmovém průmyslu, jelikož simulátory a počítačové hry obvykle ...
    • Konfigurovatelný nástroj pro tvorbu syntetických dat 

      Autor: Tomáš Bubeníček; Vedoucí práce: Bittner Jiří; Oponent práce: Neoral Michal
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-25)
      Při vyhodnocování funkcionality algoritmů z oboru počítačového vidění či při trénování nových algoritmů za pomocí metody strojového učení, velké množství algoritmů obsahujících dodatečné ground truth výstupy, které ...
    • Realistické metriky 3D scén 

      Autor: Vladimír Vlček; Vedoucí práce: Hendrich Jakub; Oponent práce: Janisch Jaromír
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-25)
      Práce se zabývá analýzou složitosti scén ve 3D prostoru pomocí metrik. Hodnoty těchto metrik jsou porovnávány s výkonem algoritmů pro renderování scén. Výstupem práce je aplikace v jazyce C++, která dokáže nad zadanou ...
    • Výuková aplikace ve Virtuální Realitě 

      Autor: Jordan Moravenov; Vedoucí práce: Sedláček David; Oponent práce: Žára Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-25)
      Popularita VR technologie rapidně roste a taktéž i počet her pro VR. Nicméně pouze malý zlomek z nich je výukových. Když se podíváme na aktuální stav vývoje tzv. vážných her, tak vidímě tendenci odvracet se od gamifikace ...
    • Multimodální interakční zařízení pro sekundární úlohy při řízení vozidla 

      Autor: Petr Jarušek; Vedoucí práce: Míkovec Zdeněk; Oponent práce: Malý Ivo
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-10)
      Tato práce se zameruje na multimodální interakci s infotainment systémem v aute, konkrétně kombinací konverzacního rozhraní s taktilním/haptickým ovládáním se zaměřením na starší řidiče. Hlavními cíli bylo zjistit, jestli ...
    • Simulace sopečných erupcí 

      Autor: Michael Očenášek; Vedoucí práce: Sloup Jaroslav; Oponent práce: Berka Roman
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-10)
      Tato diplomová práce se věnuje návrhu a implementaci aplikace simulující chování tekoucí lávy v terénu. Návrh aplikace vychází z kombinace poznatků z existujících řešení na přidružená témata. Simulace probíhá za využití ...
    • Aplikace pro podporu redukce a třídění odpadu v domácnosti 

      Autor: Eva Kopecká; Vedoucí práce: Malý Ivo; Oponent práce: Sedláček David
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-01-29)
      Tato práce se zabývá podporou procesů spojených s tříděním a redukcí odpadu v domácnosti. Zaměřuje se na informovanost uživatelů a jejich motivaci chovat se ekologičtěji. Prvním cílem práce je zanalyzovat současnou podpůrnou ...
    • Vizualizace grafů ve virtuální realitě 

      Autor: Tomáš Havlík; Vedoucí práce: Sedláček David; Oponent práce: Čmolík Ladislav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-01-29)
      Cílem této diplomové práce je návrh a implementace aplikace pro virtuální realitu, která umožní uživateli vytvářet obecné vizualizace poskytnutých dat v souladu s principy uživatelsky orientovaného návrhu a s využitím ...
    • Prototypování dotykových uživatelských rozhraní v automobilech 

      Autor: Markéta Hejná; Vedoucí práce: Čmolík Ladislav; Oponent práce: Míkovec Zdeněk
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-01-29)
      Tato práce se zabývá návrhem způsobů pro zjednodušení tvorby prototypů dotykových rozhraní automobilů. Na základě seznamu požadavků na vlastnosti takových prototypů jsem analyzovala několik technologií pro návrh uživatelských ...
    • Modulární interaktivní hmatový plán místností pro seniory se zrakovou vadou 

      Autor: Tomáš Ivanič; Vedoucí práce: Macík Miroslav; Oponent práce: Malý Ivo
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-01-29)
      Život seniorů s vážnou zrakovou vadou je doprovázen řadou problémů a potřeb zejména z hlediska orientace v prostoru a interakce s technologiemi. Specifické potřeby jim ve většině případů není schopna jejich rodina poskytnout, ...
    • Konverzační rozhraní pro sekundární úlohy během řízení vozidla 

      Autor: Lukáš Chvátal; Vedoucí práce: Míkovec Zdeněk; Oponent práce: Bureš Miroslav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-01-29)
      Tato práce se zabývá interakcí s palubním počítačem automobilu pomocí konverzačního rozhraní s ohledem na cílovou skupinu seniorů. Hlavním cílem této práce je analyzovat chování seniorů při plnění sekundárních úkolů pomocí ...
    • Podpora pokročilejších rigovacích technik pro herní engine Unity3D 

      Autor: Jakub Tkáč; Vedoucí práce: Smetana Radek; Oponent práce: Sedláček David
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-01-28)
      Tato práce se zabývá podporou pokročilejších rigovacích technik v herním engine Unity. Jedná se zejména o podporu technik, které jsou známé pod pojmy „twist joints“ a „interpolation joints“. V rámci této práce proto byly ...
    • Metody motivace veřejnosti k davovém sběru dat o přístupnosti 

      Autor: Michaela Riganová; Vedoucí práce: Balata Jan; Oponent práce: Vystrčil Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-01-28)
      Dostatočné množstvo a vysoká kvalita dát zozbieraných užívateľmi sú kľúčové pre online platformy založené na davovom zbere. Preto je nevyhnutné definovať metódy motivácie, ktoré by prilákali širokú verejnosť a viedli ju k ...
    • Návrh moderního vysoko-úrovňového grafického API 

      Autor: Roman Galajda; Vedoucí práce: Sloup Jaroslav; Oponent práce: Felkel Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-01-28)
      Příchod grafického, nízko-úrovňového grafického rozhraní Vulkan v roce 2016 přinesl pro developery příležitost využít vykreslovací a výpočetní schopnosti dnešních grafických karet na mnoha platformách a s vysokým výkonem. ...