Jídlo a pití ve virtuální realitě a jak může obohatit uživatelův zážitek
Food and Beverage industry in VR and how it can enhance the user experience
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Uršuľa Žákovská
Supervisor
Sedláček David
Opponent
Richtr Radek
Field of study
Interakce člověka s počítačemStudy program
Otevřená informatikaInstitutions assigning rank
katedra počítačové grafiky a interakceRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Hlavním cílem této práce je podívat se zblízka na jídlo a nápoje ve spojení s Virtuální realitou (VR). Jak dosáhnout tohoto propojení a jak to ovlivní náš celkový zážitek. Byl proveden rozbor dvou hlavních přístupů, fiktivní jídlo a príchutě simulované počas VR zážitku a skutečné jídlo a pití přikrášleno o virtuální prvky. Spolu s tím jsem prozkoumala současná řešení na trhu. Vzhledem k tomu, že mým cílem je udělat prototyp zážitku pro vícero hráčů, který může fungovat i samostatně, byl také vykonán stručný rozbor her a herních mechanik. Jako důkaz výsledků z předchozích analýz a příklad jejich praktického využití, design hry ve VR byl navržen a její prototyp realizován v herním enginu Unity. Poté byl prototyp úspěšně instalován na stolní počítače s Oculus Rift S headsety a otestován uživatelskými testy. The main goal of this thesis is to look into culinary and drinking experiences in Virtual reality (VR). How we can achieve them and what impact it will have on us. Examination of the two main approaches, fictional flavours simulated during the VR experience and real food enhanced with VR features, was conducted and a review of current market solutions was performed. Because eventually my goal is to prototype a multiplayer experience that can work on its own but is enriched with drinking, a simple examination of games and game mechanics was conducted too. As a results of the previous analysis and an example of their practical usage, a VR game was designed and its prototype implemented in Unity game engine. Then it was successfully installed onto the desktop PCs with Oculus Rift S headsets and evaluated by usability tests.
View/ Open
Collections
- Diplomové práce - 13139 [393]