ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • katedra počítačové grafiky a interakce
  • Diplomové práce - 13139
  • View Item
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • katedra počítačové grafiky a interakce
  • Diplomové práce - 13139
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Konfigurovatelný nástroj pro tvorbu syntetických dat

Configurable tool for synthetic data creation

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Tomáš Bubeníček
Supervisor
Bittner Jiří
Opponent
Neoral Michal
Field of study
Počítačová grafika
Study program
Otevřená informatika
Institutions assigning rank
katedra počítačové grafiky a interakce
Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Při vyhodnocování funkcionality algoritmů z oboru počítačového vidění či při trénování nových algoritmů za pomocí metody strojového učení, velké množství algoritmů obsahujících dodatečné ground truth výstupy, které reprezentují ideální výsledek daných algoritmů. V této práci jsme analyzovali existující datatové sady určené pro počítačové vidění. Zkoumali jsme, jak jsou taková data získávána jak ve skutečném světě, tak pomocí simulací. Navrhli jsme nástroj na zjednodušení tvorby syntetických dat tohoto typu a naimplementovali jsme ho jako rozšíření editoru Unity. Naše implementace je schopná využít texturované 3D modely a na jejich základě generovat mimo jiné informaci o povrchových normálách, hloubkových mapách, sémantické segmentace, optického toku a pohybových maskách. S využitím našeho nástroje jsme vygenerovali tři ukázkové datové sady.
 
When evaluating existing computer vision algorithms or training new machine learning algorithms, large datasets of various images with ground truth, the ideal known solution to the currently solved problem, need to be acquired. We review existing real-life datasets containing ground truth, which are used in computer vision, and explore how they were acquired. We then recount different synthetic datasets, and survey the different ways such data can be calculated. We propose a tool to simplify generation of such data, and implement such tool as an extension of the Unity editor. Our implementation is able to use textured 3D models to generate image sequences with additional labeling, such as surface normals, depth map, object segmentation, optical flow, motion segmentation among others. We use the tool to create a set of three example datasets.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/89845
View/Open
PLNY_TEXT (36.91Mb)
PRILOHA (6.222Mb)
PRILOHA (42.70Mb)
POSUDEK (642.4Kb)
PRILOHA (50Mb)
PRILOHA (50Mb)
POSUDEK (129.1Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 13139 [334]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV