• 3D CFD analýza plynového motoru s komůrkou 

      Autor: David Hor; Vedoucí práce: Doleček Vít; Oponent práce: Pacoň Lukáš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-02-06)
      Diplomová práce se zabývá problematikou pístových spalovacích motorů pracujících s chudou směsí. Z teoretické části vyplývá, že lze při úspěšném zvládnutí technologie spalování chudé směsi navýšit účinnost zážehových motorů. ...
    • Analýza mechanického kmitání zkušebního jednoválcového motoru 

      Autor: Jan Vondráček; Vedoucí práce: Tichánek Radek; Oponent práce: Doleček Vít
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-08-31)
      Diplomová práce se zabývá zhodnocením vyvážení jednoválcového zkušebního motoru Tatra, pevnostní analýzou klikové hřídele a uložení motoru na zkušebně. První část se věnuje teorii vyvažování a praktické aplikaci. Druhá ...
    • Development of GT-Power Model of a Gasoline Engine with Low Pressure EGR Suitable for Model-Based Predictive Control of an Air Path 

      Autor: Jaroš Jakub; Vedoucí práce: Macek Jan; Oponent práce: Doleček Vít
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-02-03)
      To develop an engine complying emission limits, reduce fuel consumption and enhance engine power output is a car manufacture’s task of the last years. New emission limits make this task even more challenging and to fulfil ...
    • Kalibrace simulačního modelu motoru 

      Autor: Jan Michálek; Vedoucí práce: Doleček Vít; Oponent práce: Pohořelský Luděk
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-01-30)
      Obsahem této diplomové práce je kalibrace simulace čtyřválcového motoru Yamaha YZF-R6 použitého ve studentské formuli. První část práce se zaměřuje na experimentální měření na brzdovém stanovišti pro získání potřebných ...
    • Měření teploty pístu zážehového motoru 

      Autor: Balasubramanian Sugesh; Vedoucí práce: Hořenín Jindřich; Oponent práce: Doleček Vít
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-02-02)
      Navrhnout instalaci termočlánků do různých míst vzájemně se pohybujícího pístu v zážehovém motoru s válcovým otvorem o průměru 74,5 mm a zdvihem pístu 85,9 mm. Navrhněte flexibilní vedení drátu do konektorového bloku ...
    • Modelování architektury řídicích systémů zážehových motorů 

      Autor: Yassine Hai; Vedoucí práce: Doleček Vít; Oponent práce: Jirovský Václav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-30)
      This work is the result of a six months internship at Groupe Renault at the technical center of Lardy (91 Essonne, France) within the Systems Engineering Department, from 15th of February to 14th of August 2019, in order ...
    • Návrh a konstrukce jednoválcového zážehového motoru 

      Autor: Jakub Novotný; Vedoucí práce: Hořenín Jindřich; Oponent práce: Doleček Vít
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-02-06)
      Diplomová práce je zaměřená na čtyřdobý jednoválcový přeplňovaný spalovací motor, který má sloužit jako demonstrátor pro zákazníka. V první části diplomové práce je popsána princip a rozdělení spalovacích motorů. Poté je ...
    • Návrh konceptu jednoválcového motoru pro pohon závodního motocyklu třídy MOTO3 

      Autor: Pavel Myslík; Vedoucí práce: Doleček Vít; Oponent práce: Toman Rastislav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-31)
      Tato práce popisuje návrh konceptu závodního motoru pro třídu MOTO3 mistrovství světa silničních motocyklů.
    • Návrh na konstrukci hvězdicového vznětového motoru 

      Autor: Nejedlý Ondřej; Vedoucí práce: Mikulec Antonín; Oponent práce: Doleček Vít
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2013-01-31)
    • Optimalizace chladícího okruhu čtyřválcového zážehového motoru EA111 1,2TSI z hlediska produkce emisí CO2 

      Autor: Novák Marcel; Vedoucí práce: Doleček Vít; Oponent práce: Novotný Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-07-03)
      Diplomová práce se zabývá optimalizací chladicího okruhu čtyřválcového motoru z hlediska produkce emisí CO2. V práci je uveden stručný přehled legislativních požadavků, který souvisí s danou problematikou. Je popsán vývoj ...
    • Optimalizace hoření v motoru Formula Student pomocí 3-D CFD 

      Autor: Márk Erdélyi; Vedoucí práce: Doleček Vít; Oponent práce: Toman Rastislav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-08-28)
      Témou diplomovej práce je optimalizácia horenia v motore Formula Student prostriedkami 3D CFD simulácií. Práca obsahuje popis celého procesu prípravy 3D CFD výpočtov motora od vytvorenia pohyblivých výpočtových sietí pre ...
    • Optimalizace přelňovaného motoru s e-asistovaným kompresorem (eBooster) 

      Autor: Valery Martyuk; Vedoucí práce: Toman Rastislav; Oponent práce: Doleček Vít
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-08-28)
      V této práci proběhlo vyhodnocení elektricky asistovaného přeplňování. Práce se skládá ze dvou části – teoretická rešerše existujících řešení a praktická část obsahující 1D simulace přeplňovaného motoru v prostředí GT-Suite.
    • Optimalizace termodynamiky a konstrukce spalovacacího motoru pro Range Extender 

      Autor: Mikuláš Adámek; Vedoucí práce: Toman Rastislav; Oponent práce: Doleček Vít
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-28)
      Práce se zabývá metodikou návrhu a optimalizace pístového spalovacího motoru pro Range Extender. Rešeršní část se zabývá specifickými vlastnostmi spalovacích motorů používaných jako Range Extendery a jejich návrhem. Praktická ...
    • Optimalizace topologie komponent pohonné jednotky 

      Autor: Kimmerlin Florian; Vedoucí práce: Hořenín Jindřich; Oponent práce: Doleček Vít
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-09-05)
      This paper aims to describe how a topology optimisation process has been implemented in Jaguar Land Rover’s Powertrain Research Design Team through the delivery of an example component, the cam-carrier of an in-line 6 ...
    • Optimalizace tvaru sání motoru pro Formuli Student 

      Autor: Čepek Richard; Vedoucí práce: Doleček Vít; Oponent práce: Toman Rastislav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-08-30)
      Práce se zabývá návrhem sacího traktu pro motor Yamaha R6 použitým v monopostu Formule Student. Cílem je optimalizovat tvar sacího traktu za použití 1-D a 3-D simulačních modelů. Práce obsahuje rešerši využívaných řešení, ...
    • Snižování hluku pohonného ústrojí bagru 

      Autor: Jan Bárta; Vedoucí práce: Doleček Vít; Oponent práce: Bolehovský Ondřej
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-28)
      Hluk je všeobecně vnímán jako hlavní zdroj zdravotních problému, způsobených okolním prostředím a vlády po celém světě vydávají novou legislativu, jejíchž cílem je snížení hlukových limitů pro jednotlivá odvětví. Hlukové ...
    • Studie geometrických parametrů trysky pro použití v chladicím cyklu zařízení využívající zbytkové teplo 

      Autor: Gopalakrishnan Deepak Kumar Jangid; Vedoucí práce: Doleček Vít; Oponent práce: Toman Rastislav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-02-02)
      V diplomové práci je provedena studie provozního režimu ejektoru použitého v chladícím cyklu. Studie byla provedena s využitím výpočetních metod mechaniky tekutin a je zaměřena na ověření citlivosti ejektoru provozu na ...
    • Studie mechanismů zvyšování podílu EGR ve válci motoru 

      Autor: Weiss Václav; Vedoucí práce: Doleček Vít; Oponent práce: Hanousek Tomáš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-01-10)
      Cílem práce je prozkoumat možnosti vrstvení směsi v zážehovém motoru. V návaznosti na předchozí práce připravit návrh geometrií pro vrstvení směsi. Na těchto navržených geometriích provést CFD simulaci v programu AVL Fire ...
    • Úpravy atmosféricky plněného motoru pro zvýšení výkonu motoru při závodním použití 

      Autor: Radovan Juráš; Vedoucí práce: Doleček Vít; Oponent práce: Bolehovský Ondřej
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-02-10)
      V první části práce je rozepsán princip funkce motoru, stručná historie jeho použití v závodním odvětví a vývoj použitých technologií. Dále je popsána funkce dílčích komponent a rozdíl jejich provedení v sériovém a závodním ...
    • Vývoj snímače tlaku kapalin 

      Autor: Manuel Roberto Rueda Castellanos; Vedoucí práce: Emrich Miloslav; Oponent práce: Doleček Vít
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-09-03)
      Tato diplomová práce je zaměřena na konstrukci matematického modelu a metodiku návrhu snímacího prvku snímače tlaku tekutiny pro automobilové aplikace, keramické pružné membrány jsou široce využívány pro snímání tlaku ...