• CFD simulace průtokových vlastností sacích kanálů hlavy válce v programu Creo 

      Autor: David Hofman; Vedoucí práce: Hatschbach Petr; Oponent práce: Hořenín Jindřich
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-22)
      Následující bakalářská práce pojednává o měření a následném vyhodnocení průtokových a vírových vlastností sacích a výfukových kanálů hlavy motoru. Na to dále navazuje numerická simulace v programu Creo. Na úvod autor ...
    • Geometrie a aerodynamických parametrů sacího kanálu spalovacího motoru 

      Autor: Jan Hermoch; Vedoucí práce: Hatschbach Petr; Oponent práce: Tichánek Radek
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-08-23)
      Následující bakalářská práce pojednává o procesu přenosu prostorových dat do prostředí softwaru CREO 4.0 od společnosti PTC a softwaru OpenFOAM v10 od společnosti OpenFOAM Foundation bez průvodní technické dokumentace ...
    • Kontrola namáhání válce a pístu vodíkového zkušebního motoru 

      Autor: Jindřich Eichler; Vedoucí práce: Hořenín Jindřich; Oponent práce: Hatschbach Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-08-24)
      Tato práce se zabývá tepelným a mechanickým namáháním pístu a válce vznětového a vodíkového experimentálního motoru. K vytvoření 3D modelů těchto komponent byl použit program PTC Creo 4.0 a vyhodnocení, zdali komponenty ...
    • Kontrola namáhání válce a pístu vodíkového zkušebního motoru 

      Autor: Daniel Sabol; Vedoucí práce: Hořenín Jindřich; Oponent práce: Hatschbach Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-02-09)
      Tato bakalářská práce se nejdříve zaobírá rešerši hlavních aspektů vodíku, konstrukci spalovacích motorů a jejich principu spalování. Dále základních diagramů a grafů potřebných ke zkoumání a vyhodnocování motorů a jeho ...
    • Mapování tepelného zatížení ve spalovacím motoru 

      Autor: Aleš Flídr; Vedoucí práce: Syrovátka Zbyněk; Oponent práce: Hatschbach Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-24)
      Bakalářská práce popisuje tepelné zatížení vybraných komponent spalovacího motoru. Dále se zabývá popisem různých metod měření teplot ve špatně přístupných místech. Na popisnou část navazuje návrh měření pro pokročilý ...
    • Měření a vyhodnocení průtokových a vírových vlastností kanálů spalovacího motoru 

      Autor: Suchý Martin; Vedoucí práce: Hatschbach Petr; Oponent práce: Hořenín Jindřich
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-09-07)
      Cílem mé bakalářské práce je provést přehled způsobů měření a vyhodnocení průtokových a vírových vlastností kanálů spalovacích motorů. Ze získaných poznatků je dále vytvořena výpočetní tabulka, pomocí které lze snadno ...
    • Měření průtokových vlastností hlavy válců motoru EA211 

      Autor: Ondřej Vyštein; Vedoucí práce: Hatschbach Petr; Oponent práce: Hořenín Jindřich
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-22)
      Tato práce se zabývá měřením průtokových a vírových vlastností hlavy válců motoru EA211. Jelikož má tato hlava válců odlišný průměr vrtání válce, je třeba provést úpravu měřicí aparatury. Za tímto účelem byly na 3D tiskárně ...
    • Měřič tečné rotace náplně válce 

      Autor: Hájek Tomáš; Vedoucí práce: Hatschbach Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2013-10-01)
    • Návrh a aerodynamika bočního krytu na vozidle Formula Student 

      Autor: Otakar Volek; Vedoucí práce: Hatschbach Petr; Oponent práce: Doleček Vít
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-29)
      Účelem práce bylo pomocí CFD výpočtů navrhnout a optimalizovat tvar bočního krytu pro monopost soutěže Formula Student FS.10 týmu CTU CarTech tak, aby celý vůz disponoval co nejlepší aerodynamickou efektivitou. V práci ...
    • Návrh a aerodynamika krytu motoru a firewallu na vozidle Formula Student 

      Autor: Jaromír Šolc; Vedoucí práce: Hatschbach Petr; Oponent práce: Doleček Vít
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-22)
      Cílem této práce je pomocí CFD výpočtů v softwaru Star CCM+ zanalyzovat model zadní části vozu Formula Student, navrhnout řešení v podobě krytu motoru a firewallu, optimalizovat je a vybrat nejvýhodnější variantu pro reálnou ...
    • Návrh a konstrukce vyvážení klikového mechanismu zkušebního jednoválce 

      Autor: Tomáš Pokladník; Vedoucí práce: Hořenín Jindřich; Oponent práce: Hatschbach Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-26)
      Teoretická část bakalářské práce se zabývá problematikou vyvažovaní jednoválcového motoru, popisuje kinematiku a dynamiku klikového mechanismu. Část praktická se zabývá úpravou klikové hřídele pro jednoválcový motor z ...
    • Návrh a výroba zadního křídla pro závodní vůz Formula Student 

      Autor: Daniil Martynov; Vedoucí práce: Hatschbach Petr; Oponent práce: Tichánek Radek
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-02-09)
      This thesis is dedicated to designing and manufacturing a rear wing for FS.14, a race car of the CTU CarTech team. The main goals were increasing aerodynamic downforce of the vehicle and improving its stability. The thesis ...
    • Návrh difuzoru s využitím aktivní aerodynamiky pro studentskou formuli 

      Autor: Matěj Chalupka; Vedoucí práce: Hatschbach Petr; Oponent práce: Mareš Bohumil
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-08-24)
      Bakalářská práce pojednává o využití aktivní aerodynamiky na voze Formula Student. CFD návrh je realizován pomocí výpočetního programu Star CCM+. Celkové výsledky ukazují pozitivní přínos a zároveň bude sloužit jako podklady ...
    • Návrh konstrukce 2-dobého motocyklového motoru 

      Autor: Pešan Jiří; Vedoucí práce: Mikulec Antonín; Oponent práce: Hatschbach Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2014-12-18)
      Tato práce se zabývá konstrukčním návrhem jednoválcového dvoudobého motoru, vytvořením parametrického 3D modelu v programech VariCAD 1.06.(2012) a CATIA V5.R21. Jsou zde stručně popsány některá technická řešení a přídavná ...
    • Návrh mechanismu pravostranného řízení na osobním vozidle s levostranným řízením 

      Autor: Kolář Petr; Vedoucí práce: Hatschbach Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2013-10-01)
    • Návrh na konstrukci 1-válcového 2-dobého zážehového motoru 

      Autor: Slavík Radek; Vedoucí práce: Mikulec Antonín; Oponent práce: Hatschbach Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-06-09)
      V programu Autodesk Invertor je vytvořen parametrický model jednoválcového dvoudobého zážehového motoru dle motoru Lawn-Boy. Parametry řídící rozměry modelu jsou vypočítány v programu Microsoft Excel. Práce dále obsahuje ...
    • Návrh na konstrukci 4-válcového vznětového motoru 

      Autor: Zelený Vojtěch; Vedoucí práce: Mikulec Antonín; Oponent práce: Hatschbach Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-06-28)
      Cílem práce bylo vytvořit parametrický model čtyřdobého čtyřválcového vznětového motoru s obsahem do 1600 do 2300 cm3 s rozvodem typu DOHC. Nezávislým parametrem byl zvolen průměr vrtání, ze kterého se následně v programu ...
    • Návrh na konstrukci 4-válcového zážehového motoru 

      Autor: Hahn Milan; Vedoucí práce: Mikulec Antonín; Oponent práce: Hatschbach Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-06-18)
      Tato bakalářská práce popisuje návrh čtyř-dobého spalovacího motoru pomocí výpočetní techniky. V programu Creo Elements/Pro5.0 (CREO) je vytvořen parametrický 3D model, který získává potřebné rozměry (parametry) propojením ...
    • Návrh na konstrukci 8-válcového zážehového motoru 

      Autor: Voharčík Ondřej; Vedoucí práce: Mikulec Antonín; Oponent práce: Hatschbach Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-06-29)
      Práce se zabývá vytvořením zjednodušeného parametrického modelu čtyřdobého osmiválcového zážehového motoru. 3D model je vytvořen v programu Autodesk Inventor a parametry jsou počítány pomocí programu Microsoft Excel.
    • Optimalizace návrhu předního přítlačného křídla vozu Formula Student 

      Autor: Ševčík Martin; Vedoucí práce: Hatschbach Petr; Oponent práce: Mareš Bohumil
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-09-02)
      Tématem této bakalářské práce je optimalizace předního křídla pro vůz Formula Student týmu CTU CarTech. Návrh je proveden pomocí CFD výpočetního software Star CCM+.