ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta strojní
  • ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel
  • Bakalářské práce - 12120
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta strojní
  • ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel
  • Bakalářské práce - 12120
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Měření průtokových vlastností hlavy válců motoru EA211

Measurements of cylinder head flow properties of EA211engine

Typ dokumentu
bakalářská práce
bachelor thesis
Autor
Ondřej Vyštein
Vedoucí práce
Hatschbach Petr
Oponent práce
Hořenín Jindřich
Studijní obor
bez oboru
Studijní program
Teoretický základ strojního inženýrství
Instituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Tato práce se zabývá měřením průtokových a vírových vlastností hlavy válců motoru EA211. Jelikož má tato hlava válců odlišný průměr vrtání válce, je třeba provést úpravu měřicí aparatury. Za tímto účelem byly na 3D tiskárně vyrobeny dva úplně nové díly. Další součástí této práce je rozbor vlivu zvolené metodiky měření na výsledky celého pokusu s cílem urychlit celý proces. Tyto poznatky jsou následně ověřeny na datech získaných z dřívějších měření jiných motorů, a hlavně experimentálním měřením na aerodynamické měřicí trati. Výsledky byly vyhodnoceny v obou případech pomocí vytvořené výpočetní tabulky a následně byly diskutovány a mezi sebou porovnány.
 
This Bachelor’s thesis deals with the measurement of cylinder head flow and vortex properties of the EA211 engine. Since this cylinder head has a different bore diameter, it is necessary to adjust the used tumble meter. That is why two completely new parts were produced on the 3D printer. In the following part of the thesis the analysis of the influence of the chosen measurement methodology on the results of the whole experiment is presented. It is believed that based on this research it is possible to considerably speed up the whole process. Findings of this chapter are then verified whether by data obtained from previous measurements of other engines or by experimental measurements on the aerodynamic measuring track. The results were evaluated in both cases using a computational program and then discussed and compared.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/89718
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (3.484Mb)
PRILOHA (27.59Mb)
POSUDEK (1.137Mb)
POSUDEK (355.4Kb)
Kolekce
  • Bakalářské práce - 12120 [302]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV