Měření průtokových vlastností hlavy válců motoru EA211
Measurements of cylinder head flow properties of EA211engine
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Ondřej Vyštein
Vedoucí práce
Hatschbach Petr
Oponent práce
Hořenín Jindřich
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá měřením průtokových a vírových vlastností hlavy válců motoru EA211. Jelikož má tato hlava válců odlišný průměr vrtání válce, je třeba provést úpravu měřicí aparatury. Za tímto účelem byly na 3D tiskárně vyrobeny dva úplně nové díly. Další součástí této práce je rozbor vlivu zvolené metodiky měření na výsledky celého pokusu s cílem urychlit celý proces. Tyto poznatky jsou následně ověřeny na datech získaných z dřívějších měření jiných motorů, a hlavně experimentálním měřením na aerodynamické měřicí trati. Výsledky byly vyhodnoceny v obou případech pomocí vytvořené výpočetní tabulky a následně byly diskutovány a mezi sebou porovnány. This Bachelor’s thesis deals with the measurement of cylinder head flow and vortex properties of the EA211 engine. Since this cylinder head has a different bore diameter, it is necessary to adjust the used tumble meter. That is why two completely new parts were produced on the 3D printer. In the following part of the thesis the analysis of the influence of the chosen measurement methodology on the results of the whole experiment is presented. It is believed that based on this research it is possible to considerably speed up the whole process. Findings of this chapter are then verified whether by data obtained from previous measurements of other engines or by experimental measurements on the aerodynamic measuring track. The results were evaluated in both cases using a computational program and then discussed and compared.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12120 [293]