Zobrazují se záznamy 225-244 z 287

    • Sací potrubí pro experimentální zážehový jednoválec 

      Autor: Vojtěch Winter; Vedoucí práce: Vávra Jiří; Oponent práce: Bortel Ivan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-21)
      Tato práce popisuje návrh sacího potrubí pro experimentální spalovací motor. Navrhované potrubí musí obsahovat připojení pro všechny prvky regulující množství vzduchu a množství vstřikovaných paliv do motoru. Potrubí je ...
    • Sekundární vypružení elektrické lokomotivy 

      Autor: Pěnkava Dominik; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Kalivoda Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-06-24)
      Bakalářská práce se zabývá návrhem konstrukčního řešení pružin sekundárního vypružení elektrické lokomotivy pomocí normy ČSN EN 13906-1. Pro výpočet se vychází ze zadaných parametrů lokomotivy. Součástí práce je i výrobní ...
    • Sekundární vypružení nízkopodlažní tramvaje 

      Autor: Mojžíš Jan; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Heptner Tomáš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-06-25)
      Cílem této práce je navrhnout ocelové šroubovité válcové pružiny pro sekundární vypružení nízkopodlažní tramvaje. Řešení pružin sekundárního vypružení bylo provedeno podle aktuálně platné normy ČSN EN 13906-1. Byl proveden ...
    • Sekundární vypružení pro experimentální železniční podvozek 

      Autor: Pavel Pražák; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Zelený Vojtěch
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-21)
      Bakalářská diplomová práce je návrhovou studií rozboru vzájemných pohybů podvozku a skříně vozíku pro simulaci sekundárního vypružení kladkového stendu ČVUT. Cílem práce návrh sekundárního vypružení z výběru několika ...
    • Servisní náklady vozidel s alternativními pohony 

      Autor: Jiří Schindler; Vedoucí práce: Morkus Josef; Oponent práce: Kaněra Jaroslav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-08-28)
      Cílem této bakalářské práce je analýza předepsaných servisních nákladů pro vozidla s alternativními pohony, jako jsou pohony na stlačený zemní plyn, elektrickou energii a vodík a následně jejich porovnání s vozidly s ...
    • Sestava kladek pro kladkový stav ČVUT 

      Autor: Hryz Petr; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Bauer Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-06-29)
      Kladkový stav ČVUT je zařízení sloužící k simulaci jízdy železničního podvozku po kolejích. Pro dosahování stále kvalitnější simulace je naplánována změna pohonu kladek kladkového stavu a rozšíření simulace o simulaci ...
    • Simulace vlivu výrobních nepřesností na kinematiku cykloidní převodovky 

      Autor: Eduard Černý; Vedoucí práce: Kazda Lukáš; Oponent práce: Neusser Zdeněk
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-08-28)
      Primárním cílem této práce je zhodnotit vliv zadaných výrobních nepřesností na kinematiku cykloidní převodovky s použitím multibody simulace. Úvod práce obsahuje princip fungování cykloidních převodovek a stručný popis ...
    • Stanovení namáhání mechanismu řízení vozu Formula Student 

      Autor: Lukáš Kolbaba; Vedoucí práce: Baněček Jan; Oponent práce: Pacoň Lukáš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-23)
      Tato bakalářská práce se zabývá návrhem stanovení namáhání v mechanismu řízení studentské formule pomocí odporových tenzometrů. V první části byla provedena rešerše předchozích prací na toto téma a dále se v práci uvádějí ...
    • Statistika a analýza nehod v železničním provozu 

      Autor: Radim Rezek; Vedoucí práce: Seidl Jakub; Oponent práce: Vrba Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-23)
      Cílem této práce je analyzovat nehodovost na železnici v České republice v letech 2018–2021 a následně navrhnout opatření, která by pomohla počet mimořádných událostí co nejvíce minimalizovat.
    • Stavba automobilu pro závodní účely 

      Autor: Svoboda Jaroslav; Vedoucí práce: Klír Vojtěch; Oponent práce: Beránek Vít
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-07-12)
      Práce zpracovává postup přestavby vybraného produkčního vozu na závodní speciál pro automobilové soutěže rally. Cílem je popis přestavby hlavních funkčních celků vozu v návaznosti na platné sportovní předpisy dané kategorie. ...
    • Studie brzdového systému železničního vagónu pro kombinovanou dopravu 

      Autor: Jáchym Piskač; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Pechar Stanislav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-08-24)
      Bakalářská práce se zabývá návrhem parametrů samočinné brzdy pro dvoučlánkový vagón kombinované dopravy (T3000eD) při provozní rychlosti 160 km/h a nápravovém zatížení 18 t/nápravu. V rešeršní části je zpracován přehled ...
    • Studie kloubového hřídele částečně odpruženého pohonu moderní lokomotivy 

      Autor: Josef Zíka; Vedoucí práce: Fridrichovský Tomáš; Oponent práce: Vrba Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-08-24)
      Cílem této bakalářské práce je návrh kloubového hřídele moderní lokomotivy s částečně odpruženým pohonem. První část práce obsahuje rešerši se zaměřením na pohony moderních lokomotiv a používané spojky. Samotný návrh ...
    • Studie kloubového hřídele zcela odpruženého pohonu moderní lokomotivy 

      Autor: František Novosad; Vedoucí práce: Fridrichovský Tomáš; Oponent práce: Dybala Vojtěch
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-19)
      Práce se zabývá prvotním návrhem dutého hřídele použitého ve zcela odpruženém pohonu moderní elektrické lokomotivy. Práce obsahuje rešerši dané problematiky, návrh dutého hřídele (z hlediska kinematiky, tvaru a zatížení) ...
    • Studie pohonu dvojkolí s hypoidní nápravovou převodovkou 

      Autor: Komínek Martin; Vedoucí práce: Kolář Josef
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2013-10-01)
    • Studie pohonu dvojkolí s dutou kloubovou hřídelí s BSI klouby 

      Autor: Švec Jiří; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Kalivoda Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2014-09-05)
    • Studie rekonstrukce skříně tramvaje T3 na nákladní verzi 

      Autor: Dynybyl Matěj; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Kalivoda Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-06-23)
      Bakalářská práce se zabývá posouzení možností přestavby tramvaje T3 na nákladní (cargo) tramvaj pro kontejnerovou dopravu. Práce řeší otázky pevnosti a výpočtu upraveného rámu. Řeší zesílení konstrukce pomocí univerzální ...
    • Studie řešení brzdy pro vozy metra 

      Autor: Lhotan Radek; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Pechar Stanislav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-06-23)
      Předmětem této práce je návrh kotoučové adhezní elektropneumatické brzdy pro vůz metra. Rešerše je zaměřena na srovnání dvou různých elektropneumatických brzdových systémů. Zde jsou popsány funkce jednotlivých komponent, ...
    • Studie systému radiálního stavění náprav pro experimentální tramvajový podvozek 

      Autor: Václav Odvárka; Vedoucí práce: Bauer Petr; Oponent práce: Kalivoda Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-08-24)
      Bakalářská práce v úvodu shrnuje problematiku systémů rejdování. Druhá část pak shrnuje jednotlivé tramvaje a jejich podvozky, které se využívají v České republice a vyhodnocuje jejich vhodnost pro implementaci aktivního ...
    • Studie vlivu řešení koncepce podvozku na charakteristiky vypružení kolejového vozidla 

      Autor: Filip Najman; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Fridrichovský Tomáš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-08-24)
      Cílem této bakalářské práce bylo provést rešerši ohledně rozdílů mezi vnitřním a vnějším rámem podvozku na charakteristiky vypružení vozidla. Součástí práce byl i koncepční návrh torzního stabilizátoru v případě vnitřního ...
    • Svislé zatěžování experimentálního podvozku 

      Autor: Cvrček Ondřej; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Bauer Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-06-30)
      Cílem této bakalářské práce je navrhnout konstrukční řešení systému svislého zatěžování nového experimentálního podvozku, který se používá pro simulace jízdy kolejového vozidla na Ústavu automobilů spalovacích motorů a ...