Studie brzdového systému železničního vagónu pro kombinovanou dopravu
Design study braking system of railway wagon for combined transport
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Jáchym Piskač
Vedoucí práce
Kolář Josef
Oponent práce
Pechar Stanislav
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce se zabývá návrhem parametrů samočinné brzdy pro dvoučlánkový vagón kombinované dopravy (T3000eD) při provozní rychlosti 160 km/h a nápravovém zatížení 18 t/nápravu. V rešeršní části je zpracován přehled dnes používaných systémů pro kombinovanou dopravu, ale i její historický vývoj. Dále je rešeršní část zaměřena na popis a dělení brzd nákladních vagónů. V praktické části je odvozen postup návrhu jednotlivých brzdových parametrů, které jsou posléze použity ke konkrétním výpočtům. Proveden je také návrh pákového převodu a výpočet velikosti pomocného vzduchojemu spolu s jeho ověřením. The bachelor thesis deals with the design of parameters of a self-acting brake for a two-cell combined transport wagon (T3000eD) at an operating speed of 160 km/h and axle load of 18 t/axle. In the research part an overview of the systems used today for combined transport as well as its historical development is presented. Furthermore, the research section focuses on the description and classification of freight wagon brakes. In the practical part the design procedure of the individual brake parameters is derived. These brake parameters are then used for specific calculations. The design of the lever transmission and the calculation of the size of the auxiliary air sump together with its verification are also carried out.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12120 [287]