ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Automotive, Combustion Engine and Railway
  • Bachelor Theses - 12120
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Automotive, Combustion Engine and Railway
  • Bachelor Theses - 12120
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Studie brzdového systému železničního vagónu pro kombinovanou dopravu

Design study braking system of railway wagon for combined transport

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Jáchym Piskač
Supervisor
Kolář Josef
Opponent
Pechar Stanislav
Field of study
bez oboru
Study program
Teoretický základ strojního inženýrství
Institutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalářská práce se zabývá návrhem parametrů samočinné brzdy pro dvoučlánkový vagón kombinované dopravy (T3000eD) při provozní rychlosti 160 km/h a nápravovém zatížení 18 t/nápravu. V rešeršní části je zpracován přehled dnes používaných systémů pro kombinovanou dopravu, ale i její historický vývoj. Dále je rešeršní část zaměřena na popis a dělení brzd nákladních vagónů. V praktické části je odvozen postup návrhu jednotlivých brzdových parametrů, které jsou posléze použity ke konkrétním výpočtům. Proveden je také návrh pákového převodu a výpočet velikosti pomocného vzduchojemu spolu s jeho ověřením.
 
The bachelor thesis deals with the design of parameters of a self-acting brake for a two-cell combined transport wagon (T3000eD) at an operating speed of 160 km/h and axle load of 18 t/axle. In the research part an overview of the systems used today for combined transport as well as its historical development is presented. Furthermore, the research section focuses on the description and classification of freight wagon brakes. In the practical part the design procedure of the individual brake parameters is derived. These brake parameters are then used for specific calculations. The design of the lever transmission and the calculation of the size of the auxiliary air sump together with its verification are also carried out.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/103338
View/Open
PLNY_TEXT (2.997Mb)
PRILOHA (428.1Kb)
POSUDEK (657.8Kb)
POSUDEK (210.9Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 12120 [305]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV