• Chladící okruhy hybridních a elektrických vozidel 

      Autor: Pance Štěpán; Vedoucí práce: Toman Rastislav; Oponent práce: Doleček Vít
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-06-23)
      V rámci této bakalářské práce jsou v první části formou literární rešerše popsány typy článků baterií s důrazem kladeným na použití v osobních automobilech. Rozdělení je provedeno se zaměřením na teplotní vlastnosti článku ...
    • Dvouúrovňová řídící strategie pro hybridní vozidlo s využitím informací o plánované trase 

      Autor: Jan Soukup; Vedoucí práce: Toman Rastislav; Oponent práce: Denk Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-03)
      Hybridní pohon slouží ke snížení spotřeby paliva a výsledných emisí oxidu uhličitého u konvenčních vozidel poháněných spalovacím motorem a jako cesta k jejich úplné elektrifikaci. Aby byl co nejlépe využit potenciál tohoto ...
    • Experimentální popis chování řídící strategie hybridního vozidla 

      Autor: Tesárek Jan; Vedoucí práce: Beránek Vít; Oponent práce: Toman Rastislav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-07-11)
      Bakalářská práce se zabývá rozhodnutím o řídící strategii hybridního elektrického vozidla. V práci jsou uvedeny používané systémy pohonů hybridních vozidel, jejich funkce a základní popis řídících strategií. Na základě ...
    • Hybridizace bitevního tanku 

      Autor: Elisa Tanguy; Vedoucí práce: Toman Rastislav; Oponent práce: Deloumeau Francois
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-08-27)
      The objective of this project is to replace the powertrain of a battle tank by a hybrid one. A MATLAB/Simulink model is being developed in order to perform simulations to estimate the fuel consumption gains. This project ...
    • Hybridní vozidlo bez klasické nebo planetové převodovky 

      Autor: Michal Musil; Vedoucí práce: Toman Rastislav; Oponent práce: Heřmanová Jolana
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-01-30)
      Moje bakalářská práce se zabývá přehledem a porovnáním současných hybridních pohonných ústrojí, jejich popisem a simulací jízdního cyklu vozidla tohoto typu v programu GT-Suite. Ve své práci uvedu jednotlivé typy hybridních, ...
    • Hybridní vozidlo s prodlužovacem dojezdu 

      Autor: Štěpán David; Vedoucí práce: Toman Rastislav; Oponent práce: Morkus Josef
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-09-08)
      Cílem této bakalářské práce bylo prozkoumat problematiku sériových hybridních vozidel. Rešerše poskytuje přehled hybridních vozidel se zaměřením na sériové hybridy, jejich konstrukci, zaměření a problematiku. V praktické ...
    • Návrh chladicí soustavy sportovního vozu 

      Autor: Martin Kubák; Vedoucí práce: Doleček Vít; Oponent práce: Toman Rastislav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-21)
      Tato práce cílí na vytvoření optimalizovaného řešení chladícího systému vozu Praga Bohema. Práce začíná rešerší jednotlivých prvků chlazení, které se používají v automobilech. Následuje druhá část reřerše zabívající se se ...
    • Návrh konceptu jednoválcového motoru pro pohon závodního motocyklu třídy MOTO3 

      Autor: Pavel Myslík; Vedoucí práce: Doleček Vít; Oponent práce: Toman Rastislav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-31)
      Tato práce popisuje návrh konceptu závodního motoru pro třídu MOTO3 mistrovství světa silničních motocyklů.
    • Návrh řídicího algoritmu pohonu hybridního vozidla 

      Autor: Petr Kohel; Vedoucí práce: Toman Rastislav; Oponent práce: Morkus Josef
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-29)
      Tato diplomová práce v první řadě zpracovává přehled specifických funkcí a možností řízení hybridních vozidel. Následně je v práci navrhnuta heuristická řídicí strategie pro paralelní hybridní vozidla, která využívá ...
    • Optimalizace hoření v motoru Formula Student pomocí 3-D CFD 

      Autor: Márk Erdélyi; Vedoucí práce: Doleček Vít; Oponent práce: Toman Rastislav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-08-28)
      Témou diplomovej práce je optimalizácia horenia v motore Formula Student prostriedkami 3D CFD simulácií. Práca obsahuje popis celého procesu prípravy 3D CFD výpočtov motora od vytvorenia pohyblivých výpočtových sietí pre ...
    • Optimalizace přelňovaného motoru s e-asistovaným kompresorem (eBooster) 

      Autor: Valery Martyuk; Vedoucí práce: Toman Rastislav; Oponent práce: Doleček Vít
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-08-28)
      V této práci proběhlo vyhodnocení elektricky asistovaného přeplňování. Práce se skládá ze dvou části – teoretická rešerše existujících řešení a praktická část obsahující 1D simulace přeplňovaného motoru v prostředí GT-Suite.
    • Optimalizace termodynamiky a konstrukce spalovacacího motoru pro Range Extender 

      Autor: Mikuláš Adámek; Vedoucí práce: Toman Rastislav; Oponent práce: Doleček Vít
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-28)
      Práce se zabývá metodikou návrhu a optimalizace pístového spalovacího motoru pro Range Extender. Rešeršní část se zabývá specifickými vlastnostmi spalovacích motorů používaných jako Range Extendery a jejich návrhem. Praktická ...
    • Optimalizace tvaru sání motoru pro Formuli Student 

      Autor: Čepek Richard; Vedoucí práce: Doleček Vít; Oponent práce: Toman Rastislav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-08-30)
      Práce se zabývá návrhem sacího traktu pro motor Yamaha R6 použitým v monopostu Formule Student. Cílem je optimalizovat tvar sacího traktu za použití 1-D a 3-D simulačních modelů. Práce obsahuje rešerši využívaných řešení, ...
    • Studie geometrických parametrů trysky pro použití v chladicím cyklu zařízení využívající zbytkové teplo 

      Autor: Gopalakrishnan Deepak Kumar Jangid; Vedoucí práce: Doleček Vít; Oponent práce: Toman Rastislav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-02-02)
      V diplomové práci je provedena studie provozního režimu ejektoru použitého v chladícím cyklu. Studie byla provedena s využitím výpočetních metod mechaniky tekutin a je zaměřena na ověření citlivosti ejektoru provozu na ...
    • Studie systému řízení teploty bateriových elektrických vozidel se srovnávací perspektivou 

      Autor: Thibault-Pierre Boulenger; Vedoucí práce: Toman Rastislav; Oponent práce: Kaněra Jaroslav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-02)
      Current automotive sector is ruled by energetic consumption , especially in Europe. Vehicles have to pass precisely defined cycles on roller bench or on open road in order to measure their energetic consumption as accurately ...
    • Termodynamická optimalizace pístového spalovacího motoru pro Range Extender 

      Autor: Adámek Mikuláš; Vedoucí práce: Toman Rastislav; Oponent práce: Brynych Pavel
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-06-23)
      Práce se zaměřuje na optimalizaci spalovacího motoru pro Range Extender. Rešeršní část se zabývá konstrukcí a vývojem prodlužovačů dojezdu. V praktické části je vytvořen model jednoválcového spalovacího motoru v programu ...
    • Vývoj a optimalizace řídicího algoritmu 'multi-mode' hybridního vozidla 

      Autor: Štěpán Pance; Vedoucí práce: Toman Rastislav; Oponent práce: Heřmanová Jolana
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-09-02)
      Cílem této práce je navržení metodického postupu při vývoji heuristické řídící strategie pro paralelní hybridní vozidlo na základě výsledků optimální řídící strategie řízené metodou dynamického programování.
    • Vývoj a validace pokročilého adaptivního tempomatu pro pohonný řetězec s motory v kole 

      Autor: Mbenza Mbuambua Kevin Régis; Vedoucí práce: Toman Rastislav; Oponent práce: MAE opponent
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-09-06)
      This master’s thesis deals with longitudinal vehicle dynamics control, and online parameters estimation, involving the Extended Kalman Filter (EKF), and Luenberger Observer (LO) to estimate the vehicle mass for one, and ...
    • Vývoj globálně-optimálního řídicího algoritmu hybridního vozidla 

      Autor: Jan Filip; Vedoucí práce: Toman Rastislav; Oponent práce: Majera Juraj
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-09-01)
      Hybridní pohonný systém je jednou z cest ke snížení spotřeby paliva a emisí oxidu uhličitého u konvenčních vozidel. Aby byl využit co nejlépe potenciál hybridního pohonu, je nutné implementovat strategii řízení, která ...
    • Vývoj lokálně-optimálního řídicího algoritmu hybridního vozidla 

      Autor: Ondřej Čmiel; Vedoucí práce: Toman Rastislav; Oponent práce: Ušiak Michal
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-02-07)
      Tato práce se zabývá strategiemi řízení hybridních elektrických vozidel. Na základě rešerše daného tématu je, pomocí programovacího jazyka Python, navržen lokálně – optimální řídící algoritmus, který určuje poměr rozdělení ...