Návrh chladicí soustavy sportovního vozu
Design of sport car cooling system
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Martin Kubák
Vedoucí práce
Doleček Vít
Oponent práce
Toman Rastislav
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce cílí na vytvoření optimalizovaného řešení chladícího systému vozu Praga Bohema. Práce začíná rešerší jednotlivých prvků chlazení, které se používají v automobilech. Následuje druhá část reřerše zabívající se se vznikem tepla ve spalovací komoře motoru a jeho následném přenosu a také důvody proč je potřeba toto teplo regulovat. Popisem matematického modelu pro přenos tepla začíná praktická část práce. Model se zaměřuje především na tepelný výkon chladičů a mezichladičů. V posledních dvou kapitolách jsou popsány mnohé kroky, které vedli k rozhodnutím při vývoji chladícího systému, který obsahuje několik různých chladičů, mezichladiče, prvky pro tepelnou regulaci motorového oleje a další prvky. Mnohé z těchto rozhodnutí jsou podloženy výsledky z měření a výpočty v matematickém modelu pro přenos tepla. The bachelor thesis aims to design an optimised cooling system for Praga Bohema. It begins with research on various cooling system elements used in automobiles. The second part of the research focuses on how heat is created and transferred from the combustion chamber and why it needs to be controlled. The development of the cooling system starts with a description of a mathematical model for heat transfer which focuses on calculations of the cooling capacity of radiators and intercoolers. The last two chapters describe various decisions behind the cooling system development with several different radiators, intercoolers, engine oil thermal management devices and other elements. When possible, these decisions are backed up with results from measurements and outputs from the heat transfer model.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12120 [287]