Vývoj globálně-optimálního řídicího algoritmu hybridního vozidla
Development of a globally optimal powertrain control algorithm
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Jan Filip
Vedoucí práce
Toman Rastislav
Oponent práce
Majera Juraj
Studijní obor
Motorová vozidlaStudijní program
Dopravní a transportní technikaInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Hybridní pohonný systém je jednou z cest ke snížení spotřeby paliva a emisí oxidu uhličitého u konvenčních vozidel. Aby byl využit co nejlépe potenciál hybridního pohonu, je nutné implementovat strategii řízení, která rozděluje požadovaný točivý moment mezi spalovací motor a elektromotor. Tato práce se zabývá vývojem a optimalizací strategie řízení hybridního pohonu s využitím dynamického programování. Strategie byla otestována na několika jízdních cyklech a v závěru byl řídící algoritmus porovnám s implementací dynamického programování v programu GT-Suite. A hybrid propulsion system is one of the options to reduce fuel consumption and vehicle emissions for conventional vehicles. To exploit the potential of a hybrid powertrain to the biggist extent, it is necessary to implement a control strategy to distribute required torque between the internal combustion engine and the electric motor. Therefore this thesis deals with development and optimization of a hybrid powertrain control strategy based on dynamic programming. The strategy was tested on several driving cycles and in the end the control algorithm was compared with the implementation of dynamic programming in GT-Suite.
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [451]