Zobrazit minimální záznam

Vehicle brake system development



dc.contributor.advisorHaniš Tomáš
dc.contributor.authorVojtěch Ullmann
dc.date.accessioned2023-06-12T22:51:39Z
dc.date.available2023-06-12T22:51:39Z
dc.date.issued2023-06-12
dc.identifierKOS-1176616956305
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/109024
dc.description.abstractTato bakalářská práce poskytuje přehled brzdových systémů v automobilovém průmyslu. Zvláštní pozornost je věnována elektrickým posilovačům brzd, které jsou dnes nejbliže implementaci brake-by-wire systému i po bezpečnostní stránce. Poté je analyzováno jedno z těchto zařízení -- druhá generace iBooster od společnosti Bosch -- z hlediska možnosti modifikace na nezávislý brzdový aktuátor pro stále nezbytné třecí brzdy s hydraulickým systémem. Za tim účelem jsou představeny různé strategie pro řízení iBoosteru. Ukazuje se, že přímé řízení pomocí budiče elektromotoru se ukazuje jako nejvhodnější a je tedy zvoleno pro vývoj konečného řešení této práce. Nakonec je navržen a vyhodnocen řídící algoritmus na přejatém dvoustopém modelu vozidla simulující běžnou situaci v dopravě. Výsledky jsou dále diskutovány i kvůli komplikaci způsobené hydraulikým systémem.cze
dc.description.abstractThis bachelor's thesis offers an overview of brake systems in the automotive industry. A particular focus is given to electric brake boosters, which are nowadays among the closest fail-safe solutions for the brake-by-wire concept. Then one of these devices – the second generation of Bosch’s iBooster is analyzed for possible modification as an independent wheel brake actuator for still the essential frictional braking with a hydraulic system. Various strategies for commanding the iBooster are presented. However, direct control with a motor controller proves to be the most suitable and is further developed for the final solution of this thesis. Finally, the control law is established and evaluated on the adopted twin-track model in a common traffic scenario. The results are further discussed even for a complication caused by the hydraulics system.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectBrzdný systém automobilucze
dc.subjectBrake-by-Wirecze
dc.subjectelektrické posilovače brzdcze
dc.subjectelektrohydraulické brzdycze
dc.subjectAutomotive brake systemseng
dc.subjectBrake-by-Wireeng
dc.subjectelectric brake boosterseng
dc.subjectelectrohydraulic brakeseng
dc.titleVývoj brzdného systému vozucze
dc.titleVehicle brake system developmenteng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeVeselý Tomáš
theses.degree.grantorkatedra řídicí technikycze
theses.degree.programmeKybernetika a robotikacze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam