Vývoj brzdného systému vozu
Vehicle brake system development
dc.contributor.advisor | Haniš Tomáš | |
dc.contributor.author | Vojtěch Ullmann | |
dc.date.accessioned | 2023-06-12T22:51:39Z | |
dc.date.available | 2023-06-12T22:51:39Z | |
dc.date.issued | 2023-06-12 | |
dc.identifier | KOS-1176616956305 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/109024 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce poskytuje přehled brzdových systémů v automobilovém průmyslu. Zvláštní pozornost je věnována elektrickým posilovačům brzd, které jsou dnes nejbliže implementaci brake-by-wire systému i po bezpečnostní stránce. Poté je analyzováno jedno z těchto zařízení -- druhá generace iBooster od společnosti Bosch -- z hlediska možnosti modifikace na nezávislý brzdový aktuátor pro stále nezbytné třecí brzdy s hydraulickým systémem. Za tim účelem jsou představeny různé strategie pro řízení iBoosteru. Ukazuje se, že přímé řízení pomocí budiče elektromotoru se ukazuje jako nejvhodnější a je tedy zvoleno pro vývoj konečného řešení této práce. Nakonec je navržen a vyhodnocen řídící algoritmus na přejatém dvoustopém modelu vozidla simulující běžnou situaci v dopravě. Výsledky jsou dále diskutovány i kvůli komplikaci způsobené hydraulikým systémem. | cze |
dc.description.abstract | This bachelor's thesis offers an overview of brake systems in the automotive industry. A particular focus is given to electric brake boosters, which are nowadays among the closest fail-safe solutions for the brake-by-wire concept. Then one of these devices – the second generation of Bosch’s iBooster is analyzed for possible modification as an independent wheel brake actuator for still the essential frictional braking with a hydraulic system. Various strategies for commanding the iBooster are presented. However, direct control with a motor controller proves to be the most suitable and is further developed for the final solution of this thesis. Finally, the control law is established and evaluated on the adopted twin-track model in a common traffic scenario. The results are further discussed even for a complication caused by the hydraulics system. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | Brzdný systém automobilu | cze |
dc.subject | Brake-by-Wire | cze |
dc.subject | elektrické posilovače brzd | cze |
dc.subject | elektrohydraulické brzdy | cze |
dc.subject | Automotive brake systems | eng |
dc.subject | Brake-by-Wire | eng |
dc.subject | electric brake boosters | eng |
dc.subject | electrohydraulic brakes | eng |
dc.title | Vývoj brzdného systému vozu | cze |
dc.title | Vehicle brake system development | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.contributor.referee | Veselý Tomáš | |
theses.degree.grantor | katedra řídicí techniky | cze |
theses.degree.programme | Kybernetika a robotika | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Bakalářské práce - 13135 [477]