ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Control Engineering
  • Bachelor Theses - 13135
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Control Engineering
  • Bachelor Theses - 13135
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vývoj brzdného systému vozu

Vehicle brake system development

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Vojtěch Ullmann
Supervisor
Haniš Tomáš
Opponent
Veselý Tomáš
Study program
Kybernetika a robotika
Institutions assigning rank
katedra řídicí techniky



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato bakalářská práce poskytuje přehled brzdových systémů v automobilovém průmyslu. Zvláštní pozornost je věnována elektrickým posilovačům brzd, které jsou dnes nejbliže implementaci brake-by-wire systému i po bezpečnostní stránce. Poté je analyzováno jedno z těchto zařízení -- druhá generace iBooster od společnosti Bosch -- z hlediska možnosti modifikace na nezávislý brzdový aktuátor pro stále nezbytné třecí brzdy s hydraulickým systémem. Za tim účelem jsou představeny různé strategie pro řízení iBoosteru. Ukazuje se, že přímé řízení pomocí budiče elektromotoru se ukazuje jako nejvhodnější a je tedy zvoleno pro vývoj konečného řešení této práce. Nakonec je navržen a vyhodnocen řídící algoritmus na přejatém dvoustopém modelu vozidla simulující běžnou situaci v dopravě. Výsledky jsou dále diskutovány i kvůli komplikaci způsobené hydraulikým systémem.
 
This bachelor's thesis offers an overview of brake systems in the automotive industry. A particular focus is given to electric brake boosters, which are nowadays among the closest fail-safe solutions for the brake-by-wire concept. Then one of these devices – the second generation of Bosch’s iBooster is analyzed for possible modification as an independent wheel brake actuator for still the essential frictional braking with a hydraulic system. Various strategies for commanding the iBooster are presented. However, direct control with a motor controller proves to be the most suitable and is further developed for the final solution of this thesis. Finally, the control law is established and evaluated on the adopted twin-track model in a common traffic scenario. The results are further discussed even for a complication caused by the hydraulics system.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/109024
View/Open
PLNY_TEXT (12.76Mb)
PRILOHA (18.00Mb)
POSUDEK (206.9Kb)
POSUDEK (260.8Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 13135 [494]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Modelování a návrh řízení systému ABS 

    Author: Tomáš Veselý; Supervisor: Haniš Tomáš; Opponent: Kuře Matěj
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-10)
    Cílem této práce je rozšířit model dvoustopého vozidla o komponenty brzdné soustavy a navrhnout alogoritmy řízení brždění kol. Práce srovnává dnes běžně používaný koncept, kterým jsou hydraulické brzdy, s nově vzikajícími ...
  • Brzdový systém osobního železničního vozu pro rychlost do 200 km/h 

    Author: Michal Kuneš; Supervisor: Kolář Josef; Opponent: Pechar Stanislav
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-21)
    Bakalářská práce se zabývá návrhem adhezní elektropneumatické kotoučové brzdy pro osobní kolejový vůz pro rychlost do 200 km/h. Rešerše je zaměřena na popis základních principů brzdění železničních vozidel a porovnání čtyř ...
  • Studie řešení brzdy pro vozy metra 

    Author: Lhotan Radek; Supervisor: Kolář Josef; Opponent: Pechar Stanislav
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-06-23)
    Předmětem této práce je návrh kotoučové adhezní elektropneumatické brzdy pro vůz metra. Rešerše je zaměřena na srovnání dvou různých elektropneumatických brzdových systémů. Zde jsou popsány funkce jednotlivých komponent, ...

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV