ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • katedra řídicí techniky
  • Bakalářské práce - 13135
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • katedra řídicí techniky
  • Bakalářské práce - 13135
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vývoj brzdného systému vozu

Vehicle brake system development

Typ dokumentu
bakalářská práce
bachelor thesis
Autor
Vojtěch Ullmann
Vedoucí práce
Haniš Tomáš
Oponent práce
Veselý Tomáš
Studijní program
Kybernetika a robotika
Instituce přidělující hodnost
katedra řídicí techniky



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Tato bakalářská práce poskytuje přehled brzdových systémů v automobilovém průmyslu. Zvláštní pozornost je věnována elektrickým posilovačům brzd, které jsou dnes nejbliže implementaci brake-by-wire systému i po bezpečnostní stránce. Poté je analyzováno jedno z těchto zařízení -- druhá generace iBooster od společnosti Bosch -- z hlediska možnosti modifikace na nezávislý brzdový aktuátor pro stále nezbytné třecí brzdy s hydraulickým systémem. Za tim účelem jsou představeny různé strategie pro řízení iBoosteru. Ukazuje se, že přímé řízení pomocí budiče elektromotoru se ukazuje jako nejvhodnější a je tedy zvoleno pro vývoj konečného řešení této práce. Nakonec je navržen a vyhodnocen řídící algoritmus na přejatém dvoustopém modelu vozidla simulující běžnou situaci v dopravě. Výsledky jsou dále diskutovány i kvůli komplikaci způsobené hydraulikým systémem.
 
This bachelor's thesis offers an overview of brake systems in the automotive industry. A particular focus is given to electric brake boosters, which are nowadays among the closest fail-safe solutions for the brake-by-wire concept. Then one of these devices – the second generation of Bosch’s iBooster is analyzed for possible modification as an independent wheel brake actuator for still the essential frictional braking with a hydraulic system. Various strategies for commanding the iBooster are presented. However, direct control with a motor controller proves to be the most suitable and is further developed for the final solution of this thesis. Finally, the control law is established and evaluated on the adopted twin-track model in a common traffic scenario. The results are further discussed even for a complication caused by the hydraulics system.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/109024
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (12.76Mb)
PRILOHA (18.00Mb)
POSUDEK (206.9Kb)
POSUDEK (260.8Kb)
Kolekce
  • Bakalářské práce - 13135 [494]

Související záznamy

Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.

  • Modelování a návrh řízení systému ABS 

    Autor: Tomáš Veselý; Vedoucí práce: Haniš Tomáš; Oponent práce: Kuře Matěj
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-10)
    Cílem této práce je rozšířit model dvoustopého vozidla o komponenty brzdné soustavy a navrhnout alogoritmy řízení brždění kol. Práce srovnává dnes běžně používaný koncept, kterým jsou hydraulické brzdy, s nově vzikajícími ...
  • Brzdový systém osobního železničního vozu pro rychlost do 200 km/h 

    Autor: Michal Kuneš; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Pechar Stanislav
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-21)
    Bakalářská práce se zabývá návrhem adhezní elektropneumatické kotoučové brzdy pro osobní kolejový vůz pro rychlost do 200 km/h. Rešerše je zaměřena na popis základních principů brzdění železničních vozidel a porovnání čtyř ...
  • Studie řešení brzdy pro vozy metra 

    Autor: Lhotan Radek; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Pechar Stanislav
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-06-23)
    Předmětem této práce je návrh kotoučové adhezní elektropneumatické brzdy pro vůz metra. Rešerše je zaměřena na srovnání dvou různých elektropneumatických brzdových systémů. Zde jsou popsány funkce jednotlivých komponent, ...

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV