Zobrazit minimální záznam

Conceptual design of an LSA aircraft



dc.contributor.advisorBrabec Jiří
dc.contributor.authorOndřej Lipš
dc.date.accessioned2022-01-29T23:51:36Z
dc.date.available2022-01-29T23:51:36Z
dc.date.issued2022-01-29
dc.identifierKOS-1087892592705
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/99297
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá koncepčním návrhem letounu podle nového návrhu pravidel kategorie LSA. Nejprve je provedena statistika letounů ze současné kategorie LSA a letounů, které by po změně pravidel hmotnostně odpovídaly této kategorii. Poté je určena základní geometrie letounu, následuje výběr vhodné pohonné jednotky a odhad hmot hlavních částí letounu. Poté je stanovena hmotová dispozice a následně hmotnostní obálka. Práce pokračuje stanovením aerodynamických charakteristik, jako jsou vztlaková čára, polára a momentová čára. V poslední části jsou stanoveny letové výkony pro různé režimy letu a sestrojena letová obálka provozních násobků.cze
dc.description.abstractThis thesis deals with the conceptual design of the aircraft according to the new rules of the LSA category. First, statistics on airplanes from the current LSA category and airplanes that corresponded to this category after the change in weight rules are performed. Then the basic geometry of the aircraft is determined, followed by the selection of a suitable power unit and an estimate of the masses of the main parts of the aircraft. The weight distribution is then determined, followed by the weight envelope. The thesis continues by determining aerodynamic characteristics such as lift curve, drag polar and pitching moment curve. In the last part, the flight performances for different flight modes are determined and the flight envelope is constructed.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectLSAcze
dc.subjectZměna pravidel LSAcze
dc.subjectKoncepční návrhcze
dc.subjectConstraint analysiscze
dc.subjectAerodynamické charakteristikycze
dc.subjectLetové výkonycze
dc.subjectLSAeng
dc.subjectChange of LSA ruleseng
dc.subjectConceptual designeng
dc.subjectConstraint analysiseng
dc.subjectAerodynamic characteristicseng
dc.subjectFlight performanceeng
dc.titleKoncepční návrh letounu kategorie LSAcze
dc.titleConceptual design of an LSA aircrafteng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeBrož František
theses.degree.disciplineLetadlová a kosmická technikacze
theses.degree.grantorústav letadlové technikycze
theses.degree.programmeLetectví a kosmonautikacze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam