Koncepční návrh letounu kategorie LSA
Conceptual design of an LSA aircraft
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Ondřej Lipš
Supervisor
Brabec Jiří
Opponent
Brož František
Field of study
Letadlová a kosmická technikaStudy program
Letectví a kosmonautikaInstitutions assigning rank
ústav letadlové technikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato diplomová práce se zabývá koncepčním návrhem letounu podle nového návrhu pravidel kategorie LSA. Nejprve je provedena statistika letounů ze současné kategorie LSA a letounů, které by po změně pravidel hmotnostně odpovídaly této kategorii. Poté je určena základní geometrie letounu, následuje výběr vhodné pohonné jednotky a odhad hmot hlavních částí letounu. Poté je stanovena hmotová dispozice a následně hmotnostní obálka. Práce pokračuje stanovením aerodynamických charakteristik, jako jsou vztlaková čára, polára a momentová čára. V poslední části jsou stanoveny letové výkony pro různé režimy letu a sestrojena letová obálka provozních násobků. This thesis deals with the conceptual design of the aircraft according to the new rules of the LSA category. First, statistics on airplanes from the current LSA category and airplanes that corresponded to this category after the change in weight rules are performed. Then the basic geometry of the aircraft is determined, followed by the selection of a suitable power unit and an estimate of the masses of the main parts of the aircraft. The weight distribution is then determined, followed by the weight envelope. The thesis continues by determining aerodynamic characteristics such as lift curve, drag polar and pitching moment curve. In the last part, the flight performances for different flight modes are determined and the flight envelope is constructed.
Collections
- Diplomové práce - 12122 [137]