Zobrazit minimální záznam

Teacher Burn-out Syndrome



dc.contributor.advisorDobrovská Dana
dc.contributor.authorGabriela Kaucká
dc.date.accessioned2021-06-11T22:51:58Z
dc.date.available2021-06-11T22:51:58Z
dc.date.issued2021-06-11
dc.identifierKOS-960525280705
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/95033
dc.description.abstractCílem bakalářské práce na téma "Syndrom vyhoření v profesi učitele" je zjištění, zda a jak často se syndrom vyhoření vyskytuje u učitelů základních a středních škol, jak se projevuje, zda si jej učitelé uvědomují a jaké jsou možnosti terapie a prevence. Práce má teoreticko-empirický charakter. V teoretické části jsou shrnuty nejdůležitější poznatky odborné literatury, v empirické části bylo provedeno dotazníkové šetření za účelem zjištění výskytu syndromu vyhoření prostřednictvím standardizovaného dotazníku MBI, doplněného o faktor aktuálního vlivu distanční online výuky v epidemii onemocnění Covid-19 na oslovené učitele. Výzkumný soubor respondentů tvořilo 337 učitelů základních škol a 155 učitelů středních škol. Učitelé byli osloveni prostřednictvím střední odborné školy v Praze a facebookové skupiny "Učitelé+".cze
dc.description.abstractThe aim of the bachelor thesis on the topic "Burnout Syndrome in the Teacher's Profession" is to find out whether and how often the burnout syndrome occurs in a group of primary and secondary school teachers, how it manifests itself, whether teachers are aware of it and what are the possibilities of therapy and prevention. The bachelor thesis has a theoretical and empirical part. The theoretical one summarizes the most important findings of the scientific resources, the empirical part describes and reflects results of a questionnaire survey to determine the incidence of burnout through a standardized MBI questionnaire, supplemented by a factor of the current impact of distance online teaching in the Covid-19 epidemic on the addressed teachers. The research group of respondents consisted of 337 primary school teachers and 155 secondary school teachers. Teachers were contacted through a secondary vocational school in Prague and the Facebook group "Teachers +".eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectSyndrom vyhořenícze
dc.subjectvyčerpánícze
dc.subjectstrescze
dc.subjectučitelécze
dc.subjectprevencecze
dc.subjectBurnout Syndromeeng
dc.subjectexhaustioneng
dc.subjectstresseng
dc.subjectteacherseng
dc.subjectpreventioneng
dc.titleSyndrom vyhoření v profesi učitelecze
dc.titleTeacher Burn-out Syndromeeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeVobořilová Jarmila
theses.degree.disciplineUčitelství praktického vyučování a odborného výcvikucze
theses.degree.grantorinstitut pedagogických a psychologických studiícze
theses.degree.programmeSpecializace v pedagogicecze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam