Syndrom vyhoření v profesi učitele
Teacher Burn-out Syndrome
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Gabriela Kaucká
Vedoucí práce
Dobrovská Dana
Oponent práce
Vobořilová Jarmila
Studijní obor
Učitelství praktického vyučování a odborného výcvikuStudijní program
Specializace v pedagogiceInstituce přidělující hodnost
institut pedagogických a psychologických studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem bakalářské práce na téma "Syndrom vyhoření v profesi učitele" je zjištění, zda a jak často se syndrom vyhoření vyskytuje u učitelů základních a středních škol, jak se projevuje, zda si jej učitelé uvědomují a jaké jsou možnosti terapie a prevence. Práce má teoreticko-empirický charakter. V teoretické části jsou shrnuty nejdůležitější poznatky odborné literatury, v empirické části bylo provedeno dotazníkové šetření za účelem zjištění výskytu syndromu vyhoření prostřednictvím standardizovaného dotazníku MBI, doplněného o faktor aktuálního vlivu distanční online výuky v epidemii onemocnění Covid-19 na oslovené učitele. Výzkumný soubor respondentů tvořilo 337 učitelů základních škol a 155 učitelů středních škol. Učitelé byli osloveni prostřednictvím střední odborné školy v Praze a facebookové skupiny "Učitelé+". The aim of the bachelor thesis on the topic "Burnout Syndrome in the Teacher's Profession" is to find out whether and how often the burnout syndrome occurs in a group of primary and secondary school teachers, how it manifests itself, whether teachers are aware of it and what are the possibilities of therapy and prevention. The bachelor thesis has a theoretical and empirical part. The theoretical one summarizes the most important findings of the scientific resources, the empirical part describes and reflects results of a questionnaire survey to determine the incidence of burnout through a standardized MBI questionnaire, supplemented by a factor of the current impact of distance online teaching in the Covid-19 epidemic on the addressed teachers. The research group of respondents consisted of 337 primary school teachers and 155 secondary school teachers. Teachers were contacted through a secondary vocational school in Prague and the Facebook group "Teachers +".
Kolekce
- Bakalářské práce - 32151 [1261]