ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta strojní
  • ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel
  • Diplomové práce - 12120
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta strojní
  • ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel
  • Diplomové práce - 12120
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Popis emisního chování vozidel v reálném provozu

Description of emission behavior of vehicles under real driving conditions

Typ dokumentu
diplomová práce
master thesis
Autor
Jan Brich
Vedoucí práce
Klír Vojtěch
Oponent práce
Beránek Vít
Studijní obor
Dopravní, letadlová a transportní technika
Studijní program
Strojní inženýrství
Instituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Tato diplomová práce se věnuje popisu emisního chování vozidel v reálném provozu. Zaměřuje se na kategorii vozidel M1 poháněných spalovacím zážehovým motorem. První část práce pojednává o vývoji emisních norem a tvorbě jednotlivých složek výfukových plynů. Na tuto problematiku navazuje legislativa homologačních zkoušek, vývoj a okrajové podmínky pro zkoušku RDE. Součástí tématu je popis měřicího přenosného zařízení PEMS. Ve druhé části této práce byl proveden u vybraných vozidel experimentální průzkum jejich emisního chování v reálných podmínkách při různých režimech dynamiky jízdy. Následně byl navržen experiment, který simuloval RDE jízdu na válcovém dynamometru. Na základě naměřených dat byla zhodnocena aktuální metodika měření emisí vůči legislativě platné pro měřená vozidla.
 
This master´s thesis deals with description of emission behaviour of vehicles under real driving conditions. All experimental activities were carried out for vehicles equipped with SI internal combustion engines. The first part brings introduction to the current knowledge about the emission testing including procedures prescribed by legislation for both laboratory and RDE measurements. The theory about exhaust gas composition is also included. In the second part, experimental description of emission behaviour was performed under various driving conditions on several chosen routes for different emission class vehicles. An experiment to simulate the RDE tests on dynamometer was proposed and conducted. All measured data were evaluated and compared to the current legislation methods for emission evaluation.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/93392
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (7.311Mb)
PRILOHA (44.19Mb)
POSUDEK (355.6Kb)
POSUDEK (274.1Kb)
Kolekce
  • Diplomové práce - 12120 [456]

Související záznamy

Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.

  • Hodnocení emisního chování vozidel v provozu 

    Autor: David Štěpán; Vedoucí práce: Klír Vojtěch; Oponent práce: Beránek Vít
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-20)
    Tato diplomová práce se věnuje hodnocení emisního chování vozidel v provozu. Dílčím cílem bylo poskytnout přehled legislativy platné na území EU a uvést rozdíly v hodnocení emisního chování provozovaných vozidel mezi ...
  • Měření výfukových emisí motocyklů za reálného provozu 

    Autor: Vojtěch Císař; Vedoucí práce: Vojtíšek Michal; Oponent práce: Beránek Vít
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-20)
    Tato práce se zabývá emisemi, výhradně výfukovými plyny, které vypouští vozidla kategorie L (motocykly a jiná lehká vozidla) poháněná spalovacími motory. V textu je pojednáváno zejména o měření jednotlivých složek výfukových ...
  • Vliv provozních podmínek na produkci částic z otěrů brzdového obložení 

    Autor: Srinath Penumarti; Vedoucí práce: Vojtíšek Michal; Oponent práce: Pechout Martin
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-09-02)
    This master thesis deals with the evaluation of particle emissions from four different commercial brake pads for a typical automobile with regards to various braking conditions. A full scale inertia brake dynamometer was ...

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV