Popis emisního chování vozidel v reálném provozu
Description of emission behavior of vehicles under real driving conditions
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Jan Brich
Vedoucí práce
Klír Vojtěch
Oponent práce
Beránek Vít
Studijní obor
Dopravní, letadlová a transportní technikaStudijní program
Strojní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce se věnuje popisu emisního chování vozidel v reálném provozu. Zaměřuje se na kategorii vozidel M1 poháněných spalovacím zážehovým motorem. První část práce pojednává o vývoji emisních norem a tvorbě jednotlivých složek výfukových plynů. Na tuto problematiku navazuje legislativa homologačních zkoušek, vývoj a okrajové podmínky pro zkoušku RDE. Součástí tématu je popis měřicího přenosného zařízení PEMS. Ve druhé části této práce byl proveden u vybraných vozidel experimentální průzkum jejich emisního chování v reálných podmínkách při různých režimech dynamiky jízdy. Následně byl navržen experiment, který simuloval RDE jízdu na válcovém dynamometru. Na základě naměřených dat byla zhodnocena aktuální metodika měření emisí vůči legislativě platné pro měřená vozidla. This master´s thesis deals with description of emission behaviour of vehicles under real driving conditions. All experimental activities were carried out for vehicles equipped with SI internal combustion engines. The first part brings introduction to the current knowledge about the emission testing including procedures prescribed by legislation for both laboratory and RDE measurements. The theory about exhaust gas composition is also included. In the second part, experimental description of emission behaviour was performed under various driving conditions on several chosen routes for different emission class vehicles. An experiment to simulate the RDE tests on dynamometer was proposed and conducted. All measured data were evaluated and compared to the current legislation methods for emission evaluation.
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [456]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Hodnocení emisního chování vozidel v provozu
Autor: David Štěpán; Vedoucí práce: Klír Vojtěch; Oponent práce: Beránek Vít
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-20)Tato diplomová práce se věnuje hodnocení emisního chování vozidel v provozu. Dílčím cílem bylo poskytnout přehled legislativy platné na území EU a uvést rozdíly v hodnocení emisního chování provozovaných vozidel mezi ... -
Měření výfukových emisí motocyklů za reálného provozu
Autor: Vojtěch Císař; Vedoucí práce: Vojtíšek Michal; Oponent práce: Beránek Vít
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-20)Tato práce se zabývá emisemi, výhradně výfukovými plyny, které vypouští vozidla kategorie L (motocykly a jiná lehká vozidla) poháněná spalovacími motory. V textu je pojednáváno zejména o měření jednotlivých složek výfukových ... -
Vliv provozních podmínek na produkci částic z otěrů brzdového obložení
Autor: Srinath Penumarti; Vedoucí práce: Vojtíšek Michal; Oponent práce: Pechout Martin
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-09-02)This master thesis deals with the evaluation of particle emissions from four different commercial brake pads for a typical automobile with regards to various braking conditions. A full scale inertia brake dynamometer was ...