ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta strojní
  • ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel
  • Diplomové práce - 12120
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta strojní
  • ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel
  • Diplomové práce - 12120
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vliv provozních podmínek na produkci částic z otěrů brzdového obložení

Effects of operating conditions on the production of brake wear particles

Typ dokumentu
diplomová práce
master thesis
Autor
Srinath Penumarti
Vedoucí práce
Vojtíšek Michal
Oponent práce
Pechout Martin
Studijní obor
Advanced Powertrains
Studijní program
Master of Automotive Engineering
Instituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
This master thesis deals with the evaluation of particle emissions from four different commercial brake pads for a typical automobile with regards to various braking conditions. A full scale inertia brake dynamometer was used to test the brake pads using portions of standardized test procedures ISO 26867 and SAE J2522 and the newly developed brake WLTC cycle for brake wear particle testing. The particle concentrations were measured online with EEPS and ELPI particle sizers sampling from an outlet duct of the dynamometer enclosure. Particle production per brake event was calculated and the effects of initial and final brake disc temperature and average dissipated power were evaluated. Both the braking intensity and the energy dissipated per brake event had considerable effect on particle production. The particle emissions during WLTC cycle representing real driving were far lower than for more severe, albeit still reasonably realistic, brake events used in standardized procedures.
 
This master thesis deals with the evaluation of particle emissions from four different commercial brake pads for a typical automobile with regards to various braking conditions. A full scale inertia brake dynamometer was used to test the brake pads using portions of standardized test procedures ISO 26867 and SAE J2522 and the newly developed brake WLTC cycle for brake wear particle testing. The particle concentrations were measured online with EEPS and ELPI particle sizers sampling from an outlet duct of the dynamometer enclosure. Particle production per brake event was calculated and the effects of initial and final brake disc temperature and average dissipated power were evaluated. Both the braking intensity and the energy dissipated per brake event had considerable effect on particle production. The particle emissions during WLTC cycle representing real driving were far lower than for more severe, albeit still reasonably realistic, brake events used in standardized procedures.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/90300
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (1.985Mb)
POSUDEK (115.9Kb)
POSUDEK (2.243Mb)
Kolekce
  • Diplomové práce - 12120 [456]

Související záznamy

Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.

  • Modelování a návrh řízení systému ABS 

    Autor: Tomáš Veselý; Vedoucí práce: Haniš Tomáš; Oponent práce: Kuře Matěj
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-10)
    Cílem této práce je rozšířit model dvoustopého vozidla o komponenty brzdné soustavy a navrhnout alogoritmy řízení brždění kol. Práce srovnává dnes běžně používaný koncept, kterým jsou hydraulické brzdy, s nově vzikajícími ...
  • Brzdový systém osobního železničního vozu pro rychlost do 200 km/h 

    Autor: Michal Kuneš; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Pechar Stanislav
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-21)
    Bakalářská práce se zabývá návrhem adhezní elektropneumatické kotoučové brzdy pro osobní kolejový vůz pro rychlost do 200 km/h. Rešerše je zaměřena na popis základních principů brzdění železničních vozidel a porovnání čtyř ...
  • Studie řešení brzdy pro vozy metra 

    Autor: Lhotan Radek; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Pechar Stanislav
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-06-23)
    Předmětem této práce je návrh kotoučové adhezní elektropneumatické brzdy pro vůz metra. Rešerše je zaměřena na srovnání dvou různých elektropneumatických brzdových systémů. Zde jsou popsány funkce jednotlivých komponent, ...

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV