Popis emisního chování vozidel v reálném provozu
Description of emission behavior of vehicles under real driving conditions
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Jan Brich
Supervisor
Klír Vojtěch
Opponent
Beránek Vít
Field of study
Dopravní, letadlová a transportní technikaStudy program
Strojní inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato diplomová práce se věnuje popisu emisního chování vozidel v reálném provozu. Zaměřuje se na kategorii vozidel M1 poháněných spalovacím zážehovým motorem. První část práce pojednává o vývoji emisních norem a tvorbě jednotlivých složek výfukových plynů. Na tuto problematiku navazuje legislativa homologačních zkoušek, vývoj a okrajové podmínky pro zkoušku RDE. Součástí tématu je popis měřicího přenosného zařízení PEMS. Ve druhé části této práce byl proveden u vybraných vozidel experimentální průzkum jejich emisního chování v reálných podmínkách při různých režimech dynamiky jízdy. Následně byl navržen experiment, který simuloval RDE jízdu na válcovém dynamometru. Na základě naměřených dat byla zhodnocena aktuální metodika měření emisí vůči legislativě platné pro měřená vozidla. This master´s thesis deals with description of emission behaviour of vehicles under real driving conditions. All experimental activities were carried out for vehicles equipped with SI internal combustion engines. The first part brings introduction to the current knowledge about the emission testing including procedures prescribed by legislation for both laboratory and RDE measurements. The theory about exhaust gas composition is also included. In the second part, experimental description of emission behaviour was performed under various driving conditions on several chosen routes for different emission class vehicles. An experiment to simulate the RDE tests on dynamometer was proposed and conducted. All measured data were evaluated and compared to the current legislation methods for emission evaluation.
Collections
- Diplomové práce - 12120 [429]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Hodnocení emisního chování vozidel v provozu
Author: David Štěpán; Supervisor: Klír Vojtěch; Opponent: Beránek Vít
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-20)Tato diplomová práce se věnuje hodnocení emisního chování vozidel v provozu. Dílčím cílem bylo poskytnout přehled legislativy platné na území EU a uvést rozdíly v hodnocení emisního chování provozovaných vozidel mezi ... -
Měření výfukových emisí motocyklů za reálného provozu
Author: Vojtěch Císař; Supervisor: Vojtíšek Michal; Opponent: Beránek Vít
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-20)Tato práce se zabývá emisemi, výhradně výfukovými plyny, které vypouští vozidla kategorie L (motocykly a jiná lehká vozidla) poháněná spalovacími motory. V textu je pojednáváno zejména o měření jednotlivých složek výfukových ... -
Vliv provozních podmínek na produkci částic z otěrů brzdového obložení
Author: Srinath Penumarti; Supervisor: Vojtíšek Michal; Opponent: Pechout Martin
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-09-02)This master thesis deals with the evaluation of particle emissions from four different commercial brake pads for a typical automobile with regards to various braking conditions. A full scale inertia brake dynamometer was ...