Měření výfukových emisí motocyklů za reálného provozu
On-road measurement of exhaust emissions from motorcycles
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Vojtěch Císař
Vedoucí práce
Vojtíšek Michal
Oponent práce
Beránek Vít
Studijní obor
Dopravní, letadlová a transportní technikaStudijní program
Strojní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá emisemi, výhradně výfukovými plyny, které vypouští vozidla kategorie L (motocykly a jiná lehká vozidla) poháněná spalovacími motory. V textu je pojednáváno zejména o měření jednotlivých složek výfukových plynů jak standartními laboratorními metodami, tak i rozšířenými metodami, jako je například měření v reálném provozu. Jsou zde zhodnoceny stávající metody homologačního měření spalin a jejich budoucí vývoj dle legislativy. Následně byl navržen vhodný experiment, který poukazuje na základní rozdíly v emisním chování vybraného vzorku motocyklu mezi laboratoří a reálným provozem. This thesis examines exhaust gas emissions of L-category vehicles (motorcycles and other light vehicles) powered by internal combustion engines. Methods used for measurement of individual components of exhaust gases used in laboratory are described, whilst presenting advanced approaches, such as real driving emissions measurement. Also, methods currently used in type approval measurement of exhaust gases are evaluated, with regards to the future development of legislation. Subsequently, a suitable experiment was designed in order to point out the main differences of emissions behaviour between laboratory and real driving testing for a representative motorcycle.
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [451]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Hodnocení emisního chování vozidel v provozu
Autor: David Štěpán; Vedoucí práce: Klír Vojtěch; Oponent práce: Beránek Vít
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-20)Tato diplomová práce se věnuje hodnocení emisního chování vozidel v provozu. Dílčím cílem bylo poskytnout přehled legislativy platné na území EU a uvést rozdíly v hodnocení emisního chování provozovaných vozidel mezi ... -
Popis emisního chování vozidel v reálném provozu
Autor: Jan Brich; Vedoucí práce: Klír Vojtěch; Oponent práce: Beránek Vít
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-02-05)Tato diplomová práce se věnuje popisu emisního chování vozidel v reálném provozu. Zaměřuje se na kategorii vozidel M1 poháněných spalovacím zážehovým motorem. První část práce pojednává o vývoji emisních norem a tvorbě ... -
Vliv provozních podmínek na produkci částic z otěrů brzdového obložení
Autor: Srinath Penumarti; Vedoucí práce: Vojtíšek Michal; Oponent práce: Pechout Martin
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-09-02)This master thesis deals with the evaluation of particle emissions from four different commercial brake pads for a typical automobile with regards to various braking conditions. A full scale inertia brake dynamometer was ...