Zobrazit minimální záznam

Classrooms on a grammar school in terms of daylighting



dc.contributor.advisorVychytil Jaroslav
dc.contributor.authorKristýna Tomanová
dc.date.accessioned2020-02-12T23:51:54Z
dc.date.available2020-02-12T23:51:54Z
dc.date.issued2020-02-12
dc.identifierKOS-982515858405
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/86792
dc.description.abstractCílem této diplomové práce je zhodnocení denního osvětlení ve vybraných učebnách gymnázia. V těchto učebnách proběhlo nejprve jejich zaměření a popis současného stavu. Rovněž bylo provedeno měření hodnot jasu a osvětlenosti daných povrchů. Z těchto dat byl následně stanoven činitel odrazu světla jednotlivých povrchů. Pomocí programu byly pro různé varianty posouzeny učebny z hlediska množství denního světla a rovnoměrnosti denního světla v místnosti. K výpočtu byly použity naměřené a normové hodnoty činitele odrazu světla každého povrchu. Další část diplomové práce se zabývá kvantitativním výzkumem pomocí dotazníkového šetření, ve kterém byl zjišťován názor studentů na kvalitu světelných podmínek v učebnách. Výsledky tohoto šetření, které obsahují subjektivní názory žáků, byly porovnávány s vypočtenými daty. V závěru je uveden návrh možných kroků vedoucích ke zlepšení podmínek denního světla v učebnách.cze
dc.description.abstractThe aim of this diploma thesis is to evaluate the daylighting in selected classrooms of grammar school. Description and measuring of current state of these classrooms were carried out. Measuring of luminance and illuminance of each surface values was carried out as well. The daylighting reflection factor of the individual surfaces was determined from these data. For different variants were the classrooms evaluated by a program based on the amount of the daylighting and uniformity ratio of illuminance in the classroom. Measured values and norms of the daylighting reflection factor of each surface were used for calculation. Another part of this thesis deals with quantitative research by means of a questionnaire survey, in which students were asked about their opinion on a quality of daylighting conditions in classrooms. The results of this survey, which contain subjective opinions of pupils, were compared with the calculated data. In the end there is a proposal of possible steps that lead to improvement of daylighting conditions in classrooms.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectDenní osvětlenícze
dc.subjectčinitel denní osvětlenosticze
dc.subjectčinitel odrazu světlacze
dc.subjectrovnoměrnost osvětlenícze
dc.subjectosvětlenostcze
dc.subjectjascze
dc.subjectdotazníkové šetřenícze
dc.subjectučebnacze
dc.subjectgymnáziumcze
dc.subjectDaylightingeng
dc.subjectdaylighting factoreng
dc.subjectlight reflection factoreng
dc.subjectuniformity of lighteng
dc.subjectilluminanceeng
dc.subjectluminanceeng
dc.subjectquestionnaire surveyeng
dc.subjectclassroomeng
dc.subjectgrammar schooleng
dc.titleUčebny na gymnáziu z pohledu denního osvětlenícze
dc.titleClassrooms on a grammar school in terms of daylightingeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeKaňka Jan
theses.degree.disciplineBudovy a prostředícze
theses.degree.grantorkatedra konstrukcí pozemních stavebcze
theses.degree.programmeBudovy a prostředícze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam