Učebny na gymnáziu z pohledu denního osvětlení
Classrooms on a grammar school in terms of daylighting
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Kristýna Tomanová
Vedoucí práce
Vychytil Jaroslav
Oponent práce
Kaňka Jan
Studijní obor
Budovy a prostředíStudijní program
Budovy a prostředíInstituce přidělující hodnost
katedra konstrukcí pozemních stavebPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem této diplomové práce je zhodnocení denního osvětlení ve vybraných učebnách gymnázia. V těchto učebnách proběhlo nejprve jejich zaměření a popis současného stavu. Rovněž bylo provedeno měření hodnot jasu a osvětlenosti daných povrchů. Z těchto dat byl následně stanoven činitel odrazu světla jednotlivých povrchů. Pomocí programu byly pro různé varianty posouzeny učebny z hlediska množství denního světla a rovnoměrnosti denního světla v místnosti. K výpočtu byly použity naměřené a normové hodnoty činitele odrazu světla každého povrchu. Další část diplomové práce se zabývá kvantitativním výzkumem pomocí dotazníkového šetření, ve kterém byl zjišťován názor studentů na kvalitu světelných podmínek v učebnách. Výsledky tohoto šetření, které obsahují subjektivní názory žáků, byly porovnávány s vypočtenými daty. V závěru je uveden návrh možných kroků vedoucích ke zlepšení podmínek denního světla v učebnách. The aim of this diploma thesis is to evaluate the daylighting in selected classrooms of grammar school. Description and measuring of current state of these classrooms were carried out. Measuring of luminance and illuminance of each surface values was carried out as well. The daylighting reflection factor of the individual surfaces was determined from these data. For different variants were the classrooms evaluated by a program based on the amount of the daylighting and uniformity ratio of illuminance in the classroom. Measured values and norms of the daylighting reflection factor of each surface were used for calculation. Another part of this thesis deals with quantitative research by means of a questionnaire survey, in which students were asked about their opinion on a quality of daylighting conditions in classrooms. The results of this survey, which contain subjective opinions of pupils, were compared with the calculated data. In the end there is a proposal of possible steps that lead to improvement of daylighting conditions in classrooms.
Kolekce
- Diplomové práce - 11124 [670]