Optimalizace konstrukce kompozitního křídla
Optimization of composite wing construction
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Jiří Souček
Vedoucí práce
Barák Karel
Oponent práce
Klesa Jan
Studijní obor
Letadlová a kosmická technikaStudijní program
Letectví a kosmonautikaInstituce přidělující hodnost
ústav letadlové technikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Úkolem této práce bylo navrhnout a optimalizovat hlavní nosnou konstrukci křídla vyráběného technologií navíjení. Nejprve byly stanoveny přibližné aerodynamické vlastnosti a silové účinky, které byly potřebné pro pevnostní návrh konstrukce. Optimalizace křídla byla provedena pomocí genetického algoritmu, který optimalizoval skladbu jednotlivých částí konstrukce a polohu strukturálních prvků. Výpočet navržené konstrukce byl ověřen pomocí metody konečných prvků. Nakonec byla navržena kontrolní konstrukce křídla vyráběného konvenční technologií a bylo provedeno porovnání návrhů. The objective of this theses was to design and optimize main structural construction of a wing manufactured by filament winding. Necessary aerodynamic coefficients and forces were calculated. The wing was optimized using genetic algorithms, which optimized positions of structural members in the wing as well as the composite layup. The results of the optimization were checked using FEA software. Conventional construction was designed in the end of this theses and resulting constructions were compared.
Kolekce
- Diplomové práce - 12122 [139]