Integrace autistických dětí do základních škol
Integration of autistic children into mainstream schools
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Lucie Filipová
Vedoucí práce
Vobořilová Jarmila
Oponent práce
Dobrovská Dana
Studijní obor
Učitelství praktického vyučování a odborného výcvikuStudijní program
Specializace v pedagogiceInstituce přidělující hodnost
oddělení pedagogických a psychologických studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce se zabývá integrací dítěte s autismem do běžné základní školy. Práce je rozdělena na dvě části teoretickou a praktickou. V první část popisuje současné pojetí klasifikačního rozdělení poruch autistického spektra. Práce se zabývá právě vzděláváním těchto dětí. Cílem praktické části bylo zjistit, jak probíhá integrace dítěte s autismem do běžné základní školy. Také zahrnuje kvalitativní výzkum, rozhovory s rodiči, s jejich dětmi s poruchou autistického spektra. Konkrétněji bude popsána situace dvou dětí s PAS, sourozenců, chlapce a dívky. Následně budou vyhodnoceny tři hypotézy a shrnutí praktické části. This bachelor thesis deals with the integration of an autistic child into a mainstream primary school. The text is divided into two parts - theoretical and practical. The first part describes the present concept of autistic spectrum disorders classification. It includes different aspects of work designed to educate these children. The main goal of the practical part was to investigate how the integration of an autistic child into a mainstream school works. It also includes qualitative research which is realized by interviewing parents and their children with autistic disorders. Specifically it describes a situation with two children with PAS, siblings, boy and girl. Then it follows with evaluation of three hypotheses and a summary of the practical part.
Kolekce
- Bakalářské práce - 32151 [1228]