ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Manager Studies
  • Master Theses - 32116
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Manager Studies
  • Master Theses - 32116
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Využití PPC reklamy ke zvýšení prodeje internetového obchodu

Use of PPC Advertising to Increase Sales of E-shop

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Berková Jolana
Supervisor
Jílková Petra
Opponent
Matíková Barbora
Field of study
Projektové řízení inovací v podniku
Study program
Řízení rozvojových projektů
Institutions assigning rank
oddělení manažerských studií
Defended
2018-06-18



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato diplomová práce se zaměřuje na využití PPC reklamy ke zvýšení prodeje vybraného internetového obchodu. Teoretická část diplomové práce se zabývá vymezením internetového marketingu a internetové reklamy. Dále je teoretická část zaměřena na definování PPC reklamy, zá-kladních pojmů s ní spojené a druhy PPC kampaní. Také je zde přestavena struktura PPC kampaně a základní metriky pro její vyhodnocování a optimalizaci. Praktická část vychá-zí z části teoretické. Na základě analýzy výchozího stavu PPC kampaní vybrané společ-nosti jsou zjištěny nedostatky a následně navrhnuty kampaně nové. Hlavním přínosem práce je implementace těchto nových kampaní s dosažení zvýšení prodeje internetové-ho obchodu.
 
This diploma thesis is focused on usage of PPC advertising to increase sales of selected e-shop. The teoretical part of this diploma thesis deals with the definition of internet marketing and internet advertising. The next part of thesis is focused on the definition of PPC ad-vertising, the basic terms associated with it and the types of PPC campaigns. There is introduced a structure of the PPC campaign and basic metrics for its evaluation and op-timalization. In the practical part, the thesis deals with the analysis of the initial state of PPC campaigns of a selected company. On this basis, shortcomings are identified and new campaigns are suggested. The main benefit of the thesis is the implementation of newly suggested campaigns to increase the sales of the selected e-shop.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/77104
View/Open
PLNY_TEXT (3.603Mb)
PRILOHA (1.581Mb)
POSUDEK (629.6Kb)
POSUDEK (555.2Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 32116 [933]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV