Návrh kýlové plochy cvičného letounu
A Training Aircraft Fin Design
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Hladík Ondřej
Vedoucí práce
Barák Karel
Oponent práce
Kratochvíl Aleš
Studijní obor
Letadlová a kosmická technikaStudijní program
Letectví a kosmonautikaInstituce přidělující hodnost
ústav letadlové technikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce se zabývá problematikou ztráty stability kompozitních panelů, analytickými a MKP metodami, její predikce po zavedení zatížení od aerodynamických sil. Dále se zabývá aplikací zmíněných metod na potah kýlové plochy letounu L39NG. Kýlová plocha geometricky vychází z letounů L-39 a L-159. Pro ověření výpočetních metod byla provedena zkouška kompozitních panelů. Hlavním cílem je redukce hmotnosti potahu a zároveň zachovat jeho schopnost přenést zatížení od aerodynamických sil. Nezabývá se návrhem ani rozborem vnitřní struktury kýlové plochy. This master thesis deals with problems of buckling of composite panels, analytical and FEA methods of prediction that after loading aerodynamic forces. It also deals with the application of this methods to skin of fin the L-39NG. The fin is geometrically based on L-39 and L-159. A composite panel test was performed to verify the calculation methods. The main goal is to reduce the weight of the skin while maintaining the ability to transfer aerodynamic load. It does not deal with the design or analysis of the internal structure of the fin.
Zobrazit/ otevřít
Kolekce
- Diplomové práce - 12122 [156]