ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Bachelor Pedagogical Study
  • Bachelor Theses - 32151
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Bachelor Pedagogical Study
  • Bachelor Theses - 32151
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Stres v pedagogické profesi

Stress in Teaching Profession

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Pacáková Jana
Supervisor
Vobořilová Jarmila
Opponent
Dobrovská Dana
Field of study
Učitelství odborných předmětů
Study program
Specializace v pedagogice
Institutions assigning rank
oddělení pedagogických a psychologických studií



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalářská práce se zabývá problematikou stresu v pedagogické profesi. Cílem je zjistit, do jaké míry učitelé vybraných škol subjektivně vnímají své povolání za stresující, do jaké míry jim hrozí syndrom vyhoření a jaké stresové faktory na ně při výkonu povolání působí. Tato data byla získána anonymním dotazníkovým šetřením na dvou vybraných středních školách, výsledky byly vyhodnoceny a porovnány mezi sebou. Zjištěná data informují o nejvýznamněji hodnocených stresorech a riziku Burnout oslovených učitelů a rozdílech mezi oslovenými středními školami.
 
This Bachelor thesis deals with the issue of stress in the teaching profession. The aim is to determine to what extent teachers of the selected schools subjectively perceive their profession as stressful to what extent they risk burnout and stress factors on which these professional acts. This data was obtained by anonymous questionnaire at two selected secondary schools, the results were analyzed and compared with each other. The observed data evaluated informed of the most significant stressors and risk Burnout addressed teachers and differences between the addressed secondary schools.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/70066
View/Open
PLNY_TEXT (3.948Mb)
POSUDEK (275.7Kb)
POSUDEK (286.6Kb)
PRILOHA (420.0Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 32151 [1304]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV