Využití resilience engineering v letecké dopravě
Application of resilience engineering to air transport
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Chlumský Tomáš
Vedoucí práce
Vittek Peter
Oponent práce
Matyáš Roman
Studijní obor
Provoz a řízení letecké dopravyStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravyObhájeno
2015-06-22Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Předmětem této diplomové práce je představení resilience engineering a jeho nástroje Functional Resonance Analysis Method (FRAM) a posouzení přínosu a využitelnosti resilience engineering a metody FRAM pro civilní letectví. Pro posouzení je metoda FRAM v práci aplikována na vyšetřování nehody letů KLM 4805 a Pan Am 1736, která se stala 27. března 1977 na letišti Los Rodeos na Tenerife, a na analýzu postupů pro vyhýbání srážkám na okruhu neřízeného letiště. The subject of this thesis is a presentation of resilience engineering and of its tool Functional Resonance Analysis Method (FRAM) and an evaluation of their benefits for civil aviation. For the purpose of the evaluation FRAM is applied to the investigation of the accident of KLM 4805 and Pan Am 1736 flights on 27 March 1977 at Los Rodeos, Tenerife and to the analysis of procedures for collision avoidance in the traffic circuit of an uncontrolled aerodrome.
Kolekce
- Diplomové práce - 16121 [552]