• Analýza profilu oběžné plochy železničního kola 

      Autor: Michal Kužela; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Dybala Vojtěch
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-08-25)
      Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu profilu oběžné plochy železničního kola. Vyhodnocením analýzy byla získána ekvivalentní kuželovitost, což je důležitý parametr pro bezpečnou a efektivní jízdu kolejových vozidel. ...
    • Kinematika kladkového stavu pro simulaci reálné trati 

      Autor: Thuma Miroslav; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Bauer Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-06-19)
      Cílem této bakalářské práce je popsat geometrické uspořádáním železničních a tramvajových tratí a matematicky definovat libovolnou trať. Dále se práce zabývá vytvořením skriptu, který na základě tohoto popisu vytvoří ...
    • Koncepční řešení nízkopodlažních článkových tramvají 

      Autor: Petr Hejna; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Kolář Josef
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-08-25)
      V rešeršní části práce jsou shrnuty základní informace týkající se nízkopodlažních článkových tramvají. Z důkladné statistické analýzy jsou vybrána nejčastěji používaná koncepční uspořádání těchto vozidel. Následně je ...
    • Koncepční studie řešení článkové nákladní tramvaje 

      Autor: Zinovii Flonts; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Kalivoda Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-01-30)
      Bakalářská práce je studie stávajících řešení nákladních tramvají. V další části je analýza hlavních charakteristik nákladní tramvaje a podvozků. Dále je proveden návrh možných koncepčních řešení článkových nákladních ...
    • Konstrukční návrh uložení tramvajového kola na portálovou nápravu 

      Autor: Haas Filip; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Kalivoda Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-06-12)
      Práce se zabývá rozdíly v řešení uložení tramvajových kol v závislosti na typu tramvaje a použité nápravě. Dále se zaměřuje na problematiku uložení tramvajových kol na portálových nápravách. V rámci této práce byla provedena ...
    • Konstrukční úpravy kladkového stavu 

      Autor: Elias Karnoub; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Seidl Jakub
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-21)
      Kladkový stav je zařízení, který se používá pro simulaci jízdy kolejového vozidla po kolejích. Nachází se na Ústavu automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel v laboratořích na Julisce. Cílem této práce je úprava ...
    • Nápravá převodovka pro pohon dvojkolí otočného dvounápravového podvozku nízkopodlažní tramvaje 

      Autor: Rajdl Petr; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Kalivoda Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-06-29)
      Obsahem práce je návrh nápravové převodovky pro pohon dvojkolí otočného dvounápravového podvozku nízkopodlažní tramvaje.
    • Nekonvenční kolejové dopravní systémy 

      Autor: Podzimek Tomáš; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Kolář Josef
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-07-12)
      Předmětem bakalářské práce Nekonvenční kolejové systémy je posoudit použitelnost nekonvenčních kolejových systémů v České Republice. Nejdříve je nutné provést rešerši těchto systémů, včetně jejich technických parametrů, ...
    • Opotřebení kol výkonných elektrických lokomotiv - sběr a vyhodnocení dat 

      Autor: Jakub Kania; Vedoucí práce: Heptner Tomáš; Oponent práce: Kalivoda Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-15)
      Tato práce se zabývá opotřebením kol a analýzou jejich profilů v závislosti na délce provozu lokomotivy. Teoretická část práce se skládá z rešerše pojezdů lokomotiv Traxx F140 MS 2e a Vectron MS, která srovnává jejich ...
    • Sekundární vypružení elektrické lokomotivy 

      Autor: Pěnkava Dominik; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Kalivoda Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-06-24)
      Bakalářská práce se zabývá návrhem konstrukčního řešení pružin sekundárního vypružení elektrické lokomotivy pomocí normy ČSN EN 13906-1. Pro výpočet se vychází ze zadaných parametrů lokomotivy. Součástí práce je i výrobní ...
    • Sekundární vypružení pro experimentální železniční podvozek 

      Autor: Pavel Pražák; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Zelený Vojtěch
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-21)
      Bakalářská diplomová práce je návrhovou studií rozboru vzájemných pohybů podvozku a skříně vozíku pro simulaci sekundárního vypružení kladkového stendu ČVUT. Cílem práce návrh sekundárního vypružení z výběru několika ...
    • Sestava kladek pro kladkový stav ČVUT 

      Autor: Hryz Petr; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Bauer Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-06-29)
      Kladkový stav ČVUT je zařízení sloužící k simulaci jízdy železničního podvozku po kolejích. Pro dosahování stále kvalitnější simulace je naplánována změna pohonu kladek kladkového stavu a rozšíření simulace o simulaci ...
    • Studie pohonu dvojkolí s dutou kloubovou hřídelí s BSI klouby 

      Autor: Švec Jiří; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Kalivoda Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2014-09-05)
    • Studie rekonstrukce skříně tramvaje T3 na nákladní verzi 

      Autor: Dynybyl Matěj; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Kalivoda Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-06-23)
      Bakalářská práce se zabývá posouzení možností přestavby tramvaje T3 na nákladní (cargo) tramvaj pro kontejnerovou dopravu. Práce řeší otázky pevnosti a výpočtu upraveného rámu. Řeší zesílení konstrukce pomocí univerzální ...
    • Studie systému radiálního stavění náprav pro experimentální tramvajový podvozek 

      Autor: Václav Odvárka; Vedoucí práce: Bauer Petr; Oponent práce: Kalivoda Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-08-24)
      Bakalářská práce v úvodu shrnuje problematiku systémů rejdování. Druhá část pak shrnuje jednotlivé tramvaje a jejich podvozky, které se využívají v České republice a vyhodnocuje jejich vhodnost pro implementaci aktivního ...
    • Svislé zatěžování experimentálního podvozku 

      Autor: Cvrček Ondřej; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Bauer Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-06-30)
      Cílem této bakalářské práce je navrhnout konstrukční řešení systému svislého zatěžování nového experimentálního podvozku, který se používá pro simulace jízdy kolejového vozidla na Ústavu automobilů spalovacích motorů a ...
    • Systém přenosu tažné síly elektrické lokomotivy 

      Autor: Vadim Pentak; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Fridrichovský Tomáš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-21)
      Bakalářská práce se zabývá jednou z problematik elektrických lokomotiv - přenosem tažné sily. Mechanické uspořádání systému přenosu tažné sily ovlivňuje velikost změn nápravových zatížení a tím i velikost tažné sily. Cílem ...
    • Systémy natáčení náprav kolejových vozidel 

      Autor: Jiří Štolba; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Vrba Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-08-25)
      Práce se zabývá systémy natáčení náprav v pojezdech kolejových vozidel. V první části práce je vytvořena rešerše využívaných systémů natáčení v konkrétních podvozcích. Druhá část práce je věnována návrhu mechanismu pro ...
    • Vypružení vedení dvojkolí experimentálního podvozku 

      Autor: Stanislav Čihák; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Bauer Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-26)
      Cílem této bakalářské práce je navrhnout konstrukční řešení vypružení vedení dvojkolí experimentálního podvozku vzhledem k natáčení kolem svislé osy. Experimentální podvozek je součástí kladkového stavu ČVUT, což je ...
    • Využití aktivních prvků ve vypružení a pojezdech kolejových vozidel 

      Autor: Lukáš Šlosár; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Bauer Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-15)
      Tato bakalářská práce se zabývá využitím aktivních prvků v pojezdech kolejových vozidel. Úvodní část je věnována rešerši, kde jsou popsány různé možnosti využití aktivních prvků. Druhá část se zaměřuje na technický popis ...