ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta strojní
  • ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel
  • Bakalářské práce - 12120
  • View Item
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta strojní
  • ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel
  • Bakalářské práce - 12120
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Systém přenosu tažné síly elektrické lokomotivy

Transmission of traction forces for an electric locomotive

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Vadim Pentak
Supervisor
Kalivoda Jan
Opponent
Fridrichovský Tomáš
Field of study
Konstruování podporované počítačem
Study program
Strojírenství
Institutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel
Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalářská práce se zabývá jednou z problematik elektrických lokomotiv - přenosem tažné sily. Mechanické uspořádání systému přenosu tažné sily ovlivňuje velikost změn nápravových zatížení a tím i velikost tažné sily. Cílem práce je navrhnout vhodné konstrukční řešení přenosu tažné sily pro elektrickou lokomotivu a provést pevnostní kontrolu návržených dílů.
 
The bachelor thesis deals with one of the problems of electric locomotives - traction force transmission. The mechanical arrangement of the traction force system affects the magnitude of the axle load changes and thus the tractive force. The aim of this work is to design a suitable construction of the traction force transmission for an electric locomotive and to perform a strength check of the guided parts.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/84688
View/Open
PLNY_TEXT (2.375Mb)
PRILOHA (218.6Kb)
PRILOHA (143.9Kb)
POSUDEK (638.8Kb)
POSUDEK (490.3Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 12120 [212]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV