• Konstrukční návrh přímého pohonu tramvajového kola 

      Autor: Hetfleisch Lukáš; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Dybala Vojtěch
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-09-09)
      Tato bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem přímého pohonu tramvajového kola. Nejprve je nezbytné zpracování rešerše příkladů konstrukčních řešení přímého pohonu tramvajového kola. Pro výpočty je nutné analyzovat ...
    • Konstrukční návrh uložení tramvajového kola na portálovou nápravu 

      Autor: Haas Filip; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Kalivoda Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-06-12)
      Práce se zabývá rozdíly v řešení uložení tramvajových kol v závislosti na typu tramvaje a použité nápravě. Dále se zaměřuje na problematiku uložení tramvajových kol na portálových nápravách. V rámci této práce byla provedena ...
    • Konstrukční studie čelního vozu jednotky autonomního metra 

      Autor: Lukáš Hetfleisch; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Pracht Ladislav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-02)
      Diplomová práce se zabývá konstrukční studií čelního vozu jednotky metra. Úvodem jsou popsány elektrické jednotky autonomního metra. V další části se práce zabývá trakčními výpočty a návrhem vypružení a určením bezpečnosti ...
    • Konstrukční studie hrubé stavby skříně lehkého kolejového vozidla pro regionální tratě 

      Autor: Jan Jakub Bek; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Seidl Jakub
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-08-24)
      Tato práce se zabývá návrhem hrubé stavby skříně lehkého kolejového vozidla pro regionální tratě. Vozidlo je obousměrné, částečně nízkopodlažní s jednokřídlými dveřmi za kabinami strojvůdců a dvoukřídlými dveřmi v prostřední ...
    • Konstrukční studie Jacobsova podvozku pro nízkopodlažní tramvaj 

      Autor: David Folwarczný; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Pergl František
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-27)
      Diplomová práce se zabývá konstrukční studií Jacobsova podvozku pro nízkopodlažní tramvaj. Úvodní teoretická část popisuje motivaci použití Jacobsova podvozku a současná řešení Jacobsova podvozku u tramvajových vozidel. V ...
    • Konstrukční studie pojezdu a pohonu regionálního kolejového vozidla 

      Autor: Filip Mrzena; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Dybala Vojtěch
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-08-26)
      Tato bakalářská práce se zaměřuje na vypracování návrhu individuálního pohonu dvojkolí pro vozy využívané v regionální dopravě. Práce obsahuje rešerši jednonápravových podvozků, které analyzuje. Práce navrhuje individuální ...
    • Konstrukční studie soupravy autonomního metra pro Prahu 

      Autor: Ondřej Duba; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Seidl Jakub
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-08-24)
      Bakalářská práce se zaměřuje na vypracování návrhu soupravy autonomního metra pro plánovanou pražskou linku =D=. Skládá se z rešerše vozidel metra a městských drah, historického vývoje souprav metra a zabezpečovacích ...
    • Konstrukční studie vypružení nízkopodlažní tramvaje s regulací výšky podlahy 

      Autor: Hejral Václav; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Zakopal Roman
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-07-19)
      Tato práce se zabývá návrhem vypružení nízkopodlažní tramvaje s regulací výšky podlahy, vytvořením 3D modelu trakčního podvozku. Součástí práce je stanovení hmotnostní bilance vozidla, návrh vypružení, svislá a příčná ...
    • Kotoučová brzda a její upevnění na tramvajové kolo 

      Autor: Morkes Jan; Vedoucí práce: Kolář Josef
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2013-10-01)
    • Kotoučová brzda pro nákladní vůz 

      Autor: Jan Oliva; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Pechar Stanislav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-23)
      Práce je zaměřena na návrh kotoučové brzdy nákladního železničního vozu. Rešeršní část práce je věnována vývoji a způsobům brzdění železničních vozidel se zaměřením na náklad-ní vozy. Důraz je kladen na brzdu kotoučovou, ...
    • Náhrada brzdového kotouče průměru 590 mm za průměr 610 mm v podvozku GP 200 os. vozu 

      Autor: Michal Kasan; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Škurek Karel
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-23)
      Moje bakalářská práce se zabývá náhradou brzdového kotouče průměru 590 mm za kotouč průměru 610 mm. Na osobním voze Bdpee231 se u stávajícího kotouče průměru 590 mm objevují nepřípustné trhliny při řádově nižším nájezdu ...
    • Nápravá převodovka pro pohon dvojkolí otočného dvounápravového podvozku nízkopodlažní tramvaje 

      Autor: Rajdl Petr; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Kalivoda Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-06-29)
      Obsahem práce je návrh nápravové převodovky pro pohon dvojkolí otočného dvounápravového podvozku nízkopodlažní tramvaje.
    • Návrh čelního nouzového výstupu příměstské jednotky 

      Autor: Andrýs Pavel; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Prell Roman
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-01-05)
      Tato diplomová práce se zabývá legislativními požadavky pro návrh nouzového čelního výstupu a rešerší současných řešení. Dále je provedena analýza čelních výhledových poměrů a řešení řídícího pultu strojvedoucího při ...
    • Návrh hrubé stavby skříně kolejového elektrobusu 

      Autor: Jiří Zubr; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Seidl Jakub
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-22)
      Tato práce se zabývá návrhem hrubé stavby skříně lehkého kolejového vozidla - elektrobusu. Vozidlo je řešeno jako obousměrné, částečně nízkopodlažní s jednokřídlými dveřmi v bočnici skříně. Po základním návrhu je provedena ...
    • Návrh kotoučové brzdy pro nízkopodlažní tramvaj 

      Autor: Majer Tomáš; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Bauer Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2014-06-20)
      V této bakalářské práci se zabývám Návrhem kotoučové brzdy pro nízkopodlažní tramvaj. V první části se zaobírám rozdělením druhů brzd u tramvajových vozů. Dále uvádím specifikace a parametry, které musí brzda splňovat ...
    • Návrh mechanické části pohonu dvojkolí trakčního podvozku nízkopodlažní tramvaje 

      Autor: Rajdl Petr; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Zikmund Aleš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-09-01)
      Obsahem práce je návrh nápravové převodovky pro pohon dvojkolí dvounápravového podvozku nízkopodlažní tramvaje
    • Návrh modulární stavby čela nízkopodlažní tramvaje 

      Autor: Zelený Vojtěch; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Vokoun Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-09-01)
      Obsahem diplomové práce je zohlednění požadavků pasivní bezpečnosti při srážce tramvaje s chodcem.
    • Návrh portálové nápravy trakčního podvozku nízkopodlažní tramvaje 

      Autor: Tomáš Reichert; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Vrba Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-08-24)
      Tato bakalářská práce se zabývá tématem portálové nápravy trakčního podvozku nízkopodlažní tramvaje. Nejprve je provedena rešerše různých typů podvozků nízkopodlažních tramvají. Následně je vytvořen návrh portálové nápravy ...
    • Návrh sekundárního vypružení otočného podvozku nízkopodlažní tramvaje 

      Autor: Michael Bryan; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Seidl Jakub
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-23)
      Cílem této práce je návrh sekundárního vypružení pro otočný podvozek nízkopodlažní tramvaje. Bylo navrženo řešení sekundárního vypružení pomocí duplexní šroubovité vinuté pružiny, na které jsou provedeny všechny potřebné ...
    • Návrh sekundárního vypružení pro otočný podvozek nízkopodlažní tramvaje 

      Autor: Slavík Radek; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Vaněček Martin
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-01-03)
      Diplomová práce obsahuje konstrukční návrh sekundárního vypružení a kolébky u otočného podvozku nízkopodlažní tramvaje. Přenos sil ze skříně na kolébku je řešen pomocí pojezdových kladek. Pro zabránění nadměrného naklápění ...