Kotoučová brzda pro nákladní vůz
A disc brake for freight wagon
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Jan Oliva
Vedoucí práce
Kolář Josef
Oponent práce
Pechar Stanislav
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Práce je zaměřena na návrh kotoučové brzdy nákladního železničního vozu. Rešeršní část práce je věnována vývoji a způsobům brzdění železničních vozidel se zaměřením na náklad-ní vozy. Důraz je kladen na brzdu kotoučovou, u které jsou popsány její základní komponen-ty. Výpočtová část se zabývá modelovým brzdovým výpočtem kotoučové brzdy zadaného dvoučlánkového kapsového vozu T3000eD. Dle vypočtených brzdných parametrů jsou ná-sledně vybrány vhodný brzdový kotouč a kotoučová brzdová jednotka a ověřeny jejich pa-rametry pro konkrétní aplikaci na voze. The work is focused on the design of disc brake of freight wagon. The research part of the thesis is devoted to the development and ways of braking of railway vehicles with a focus on freight wagons. The focus is on the disc brake, with description of its basic components. The computational part deals with the model brake calculation of the disc brake of the entered two-piece pocket car T3000eD. According to the calculated braking parameters, a suitable brake disc and disc brake unit are subsequently selected and their parameters for a specific application on the vehicle are verified.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12120 [287]