Návrh hrubé stavby skříně kolejového elektrobusu
Design of the basic body construction of the electric railbus
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Jiří Zubr
Vedoucí práce
Kolář Josef
Oponent práce
Seidl Jakub
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá návrhem hrubé stavby skříně lehkého kolejového vozidla - elektrobusu. Vozidlo je řešeno jako obousměrné, částečně nízkopodlažní s jednokřídlými dveřmi v bočnici skříně. Po základním návrhu je provedena kontrola obrysu pro konstrukci dle vyhlášky UIC 505 a následně je provedena simulace rozložení napětí v hrubé stavbě skříně od podélné síly. Výpočet napjatosti je proveden pomocí MKP výpočtu. Práce se pokouší zjistit, zdali působením podélné síly lze dvounápravové vozidlo zařadit do kategorie P-II dle stávajících mezinárodních norem. This thesis deals with the design of a railway vehicle rough body structure - electric railbus. The vehicle is designed as bidirectional, partly low-floor with a single door. After the basis of the design, the kinematic envelope is checked according to UIC 505 and then the simulation distribution of stress from the longitudinal force is performed using FEM calculation. The work seeks to determine whether the action of longitudinal force can classify a two-axle vehicle into the category P-II according to existing international standards.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12120 [287]