Prognóza vývoje esportu ve vybraných teritoriích
Prognosis of the Development of Esports in Selected Territories
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Bogdan Varlamov
Vedoucí práce
Zmatlík Jiří
Oponent práce
Macák Tomáš
Studijní obor
Finanční managementStudijní program
Projektové řízení inovacíInstituce přidělující hodnost
institut ekonomických studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu a prognózu vývoje trhu elektronického sportu (esportu) ve čtyřech klíčových teritoriích – Číně, USA, Evropě a zbytku světa. Práce identifikuje hlavní faktory ovlivňující trh esportu v těchto regionech a poskytuje komparativní analýzu vývoje mezi nimi. Důraz je kladen na rostoucí ekonomický vliv esportu a jeho schopnost přizpůsobit se a rozvíjet i v době během pandemie Covid-19. A také to, jak se trh vyvíjel předtím a jak se bude vyvíjet potom. Výzkum zdůrazňuje obrovský potenciál tohoto trhu a jeho schopnost přilákat jak hráče, tak investory. Klíčovými aktéry v odvětví jsou sponzoři, hráče všech druhů, vývojáře a vydavatelé her, diváci esportu, návštěvníci turnaje, fanoušci týmů, streameři a profesionální herní vysílací studia. Výsledky analýzy, která byla provedena pomocí kvantitativních prognostických metod, poskytují důležité informace pro strategické plánování a investice v oblasti esportu a předpovídají růst trhu a jeho ekonomický dopad v nadcházejících letech. Celkově lze říct, že esport je dynamickým a rostoucím segmentem zábavního průmyslu, který si získává stále větší pozornost a přilákává nové zájemce po celém světě. This master's thesis focuses on the analysis and forecast of the electronic sports (esports) market development in four key territories - China, USA, Europe, and the rest of the world. The thesis identifies the main factors influencing the esports market in these regions and provides a comparative analysis of their development. Emphasis is placed on the growing economic impact of esports and its ability to adapt and develop even during the Covid-19 pandemic. It also examines how the market evolved before and how it will evolve afterward. The research highlights the enormous potential of this market and its ability to attract both players and investors. Key players in the industry include sponsors, players of all kinds, game developers and publishers, esports viewers, tournament attendees, team fans, streamers, and professional gaming broadcasting studios. The results of the analysis, conducted using quantitative forecasting methods, provide important information for strategic planning and investment in the esports industry and predict market growth and its economic impact in the coming years. Overall, esports are dynamic and growing segment of the entertainment industry that is gaining increasing attention and attracting new enthusiasts worldwide.
Kolekce
- Diplomové práce - 32163 [284]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
E-SPORTOVÝ STADION PRO DOTA2
Autor: Barbora Jurášová; Vedoucí práce: Achten Henri Hubertus; Oponent práce: Kopřiva Miloš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-01-27)Práce se zabývá rozsáhlou studií e-sportových typologií, jejich vývojem a možnou optimalizací v budoucnosti. Konkretizuje se na hru DotA 2 a na fungování turnajů této hry rozebírá architektonické principy používané pro ... -
Prognóza vývoje e-sportu
Autor: Daniel Erlich; Vedoucí práce: Štědroň Bohumír; Oponent práce: Procházka Jan
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-19)Hlavním cílem této diplomové práce je obeznámit publikum s velikostí a obsahem elektronického sportu, jeho historickým vývojem a predikcí do roku 2030. První kapitoly popisují videoherní trh a zaměřují se na e-sport z ... -
Predikce výsledků ve hře Counter-Strike s pomocí strojového učení
Autor: Ondřej Švec; Vedoucí práce: Šír Gustav; Oponent práce: Jindra Vojtěch
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-01-26)Vzestup odvětví esportů spolu s nárůstem popularity strojového učení poskytuje jedinečné příležitosti pro zlepšení aktuálně používaných metod předpovědí výsledků zápasů. Tato práce si klade za cíl poskytnout nový pohled ...