Hodnocení možnosti navýšení propustnosti RWY 30 na LKPR
Evaluation of the Potential for RWY 30 Througput Increase at LKPR
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Radek Gadas
Vedoucí práce
Stojić Slobodan
Oponent práce
Šedivá Kafková Markéta
Studijní obor
Provoz a řízení letecké dopravyStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
katedra letecké dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Propustnost vzletové a přistávací dráhy je jedním z klíčových prvků při hodnocení kapacity letiště. Jedním z hlavních faktorů ovlivňujících dráhovou propustnost je infrastruktura výjezdů z dráhy. Diplomová práce se podrobněji zabývá dráhou 30 na Letišti Václava Havla Praha. Zkoumá možnost, jak dráhovou propustnost navýšit, a to za pomocí výstavby nového výjezdu pro rychlé odbočení. Předmětem práce je zvolit optimální pozici nového výjezdu. Výzkum je proveden pomocí simulačního modelu REDIM. Výstupem práce je návrh konkrétního řešení výjezdu a ohodnocení jeho vlivu na propustnost dráhy 30. The throughput of a runway is one of the key elements in assessing airport capacity. One of the main factors affecting runway throughput is the infrastructure of the runway exits. Master’s thesis focuses on runway 30 at Václav Havel Airport Prague, examining the possibility of increasing its throughput by constructing a new rapid exit taxiway. The aim of the thesis is to select the optimal position for the new exit. The research is conducted using the simulation model REDIM. The output of the thesis is a proposal for a specific solution for the exit and its impact on the throughput of RWY 30.
Kolekce
- Diplomové práce - 16121 [537]