Zobrazit minimální záznam

Experimental Analysis of the Mesh Stiffness of Gears



dc.contributor.advisorFlek Jan
dc.contributor.authorTomáš Karas
dc.date.accessioned2023-08-31T22:53:14Z
dc.date.available2023-08-31T22:53:14Z
dc.date.issued2023-08-31
dc.identifierKOS-1241007291705
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/111363
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá metodikou měření tuhosti ozubení, analytickými modely pro odhad tuhosti ozubení a simulací zatěžovacího stavu pomocí metody konečných prvků. Tato práce je rozdělena do tří hlavních částí. Teoretická část práce je zaměřena na rešerši jednotlivých analytických a simulačních modelů, ale také různých přístupů k experimentálnímu měření tuhosti ozubení. V praktické části byl nejprve popsán základní princip měřícího standu a následně proběhla příprava na experimentální část práce. Byly využity analytické a simulační modely a byly vytvořeny nástroje pro práci s daty a pro jejich vyhodnocení. Experimentální část se pak zabývá samotným měřením a finalizací metodiky měření tuhosti ozubení. Jsou v ní také vysvětleny jednotlivé problémy spojené s experimentem. Poslední část zahrnuje diskuzi výsledků, vyhodnocení a závěry.cze
dc.description.abstractThe master thesis deals with the methodology of measuring the mesh stiffness of gears, analytical models for estimating the mesh stiffness and simulation of the loading condition using the finite element method. This thesis is divided into three main parts. The theoretical part of the thesis focuses on the review of different analytical and simulation models, as well as different approaches to the experimental measurement of gearing stiffness. In the practical part, the basic principle of the measuring stand was first described and then the preparation for the experimental part of the work was carried out. Analytical and simulation models were used and tools for data handling and evaluation were developed. The experimental part then deals with the actual measurement and the finalisation of the methodology for measuring the mesh stiffness of the gears. It also explains the various problems associated with the experiment. The last part includes a discussion of the results, evaluation and conclusions.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectPřímé ozubenícze
dc.subjectTuhost ozubenícze
dc.subjectModel deformační energiecze
dc.subjectMetoda konečných prvkůcze
dc.subjectExperimentální analýzacze
dc.subjectSpur gearseng
dc.subjectMesh stiffness of gearseng
dc.subjectDeformation energy modeleng
dc.subjectFinite element methodeng
dc.subjectExperimental analysiseng
dc.titleExperimentální analýza tuhosti ozubenícze
dc.titleExperimental Analysis of the Mesh Stiffness of Gearseng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeDub Martin
theses.degree.disciplineTransportní technikacze
theses.degree.grantorústav konstruování a částí strojůcze
theses.degree.programmeDopravní a transportní technikacze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam