Show simple item record

Service design of transport service providers



dc.contributor.advisorUličná Štěpánka
dc.contributor.authorJakub Kopecký
dc.date.accessioned2023-08-24T22:52:33Z
dc.date.available2023-08-24T22:52:33Z
dc.date.issued2023-08-24
dc.identifierKOS-1240831856705
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/111121
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá uživatelskou zkušeností cestujících při přepravě vlakem na trase Praha hlavní nádraží – Pardubice hlavní nádraží dopravců České dráhy a RegioJet. Cílem práce je pomocí metody Design thinking zmapovat uživatelskou zkušenost služeb při přepravě, definovat problém, nalézt řešení a navrhnout doporučení dopravcům, které dokáže zlepšit uživatelský zážitek a spokojenost cestujících při přepravě vlakem. Pomoci řízených rozhovorů s respondenty, které tvořili vysokoškolští studenti, byly získány data o problémech s nabízenými službami dopravců. Na základě získaných dat byla vytvořena fiktivní persona Petr Novák a pro každou společnost byla zvlášť vytvořena empatická mapa popisující zážitek fiktivní persony z přepravy. Za pomoci nástrojů a nasbíraných dat byl definován problém, který pro společnost České dráhy zněl takto: „Jak zlepšit systém rezervací, aby Petru Novákovi neseděl cizí cestující na místě?“ a pro společnost RegioJet takto: „Jak zajistit, aby si mohl Petr Novák nabít svůj mobilní telefon při přepravě?“. Pro definovaný problém byla navrhnuta řešení, která částečně vycházela z navržených řešení respondentů. Z navržených řešení bylo vybráno to nejlepší řešení pro daný problém. Vybrané řešení problému pro společnost České dráhy je zavedení vázaných místenek pro každou jízdenku a pro společnost RegioJet je řešení vypůjčení powerbanky cestujícímu. Pro zvýšení kvality služeb a komfortu pro cestující při přepravě vlakem na trase Praha hlavní nádraží – Pardubice hlavní nádraží je společnosti České dráhy doporučeno zavést každou jízdenku s vázanou místenkou a společnosti RegioJet je doporučeno začít půjčovat powerbanky cestujícím, kterým nefunguje zásuvka a chtějí si nabít svůj mobilní telefon.cze
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with the user experience of passengers during train transport on the route Prague main railway station - Pardubice main railway station of the carriers České dráhy and RegioJet. The aim of the thesis is to use the Design Thinking method to map the user experience of services during transport, define the problem, find a solution and propose recommendations to carriers that can improve the user experience and passenger satisfaction during train transport. Using guided interviews with respondents, which consisted of university students, data was collected on the problems with the services offered by the carriers. Based on the collected data, a fictional persona, Petr Novák, was created and an empathy map describing the fictional persona's transport experience was created separately for each company. With the help of the tools and the collected data, a problem was defined for the company České dráhy, which was: "How to improve the reservation system so that Petr Novák is not seated by a stranger?" and for RegioJet: "How to ensure that Petr Novák can charge his mobile phone during transport?". Solutions were proposed for the defined problem, which were partly based on the solutions proposed by the respondents. From the proposed solutions, the best solution for the problem was selected. The selected solution to the problem for ČD is the introduction of linked seat tickets for each ticket and for RegioJet is the solution of lending a power bank to the passenger. In order to improve the quality of service and comfort for passengers travelling by train on the Prague Main Station - Pardubice Main Station route, it is recommended that ČD introduce a linked seat for each ticket and that RegioJet start lending power banks to passengers whose power sockets are not working and who want to charge their mobile phones.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectDesign thinkingcze
dc.subjectČeské dráhycze
dc.subjectRegioJetcze
dc.subjectinovativní myšlenícze
dc.subjectUXcze
dc.subjectservis designcze
dc.subjectdesign dopravních služebcze
dc.subjectDesign thinkingeng
dc.subjectCzech Railwayseng
dc.subjectRegioJeteng
dc.subjectinnovative thinkingeng
dc.subjectUXeng
dc.subjectservice designeng
dc.subjectdesign of transport serviceseng
dc.titleServis design poskytovatelů dopravních služebcze
dc.titleService design of transport service providerseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeIrcingová Jarmila
theses.degree.disciplineTechnologie, materiály a ekonomika strojírenstvícze
theses.degree.grantorústav řízení a ekonomiky podnikucze
theses.degree.programmeVýroba a ekonomika ve strojírenstvícze


Files in this item




This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record