Hodnocení bezpečnosti rozšířeného provozu minimálních posádek
Safety Assessment of the Extended Minimum-Crew Operations
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Pavel Mikule
Vedoucí práce
Lališ Andrej
Oponent práce
Matyáš Roman
Studijní obor
Provoz a řízení letecké dopravyStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem této diplomové práce je zhodnocení bezpečnosti Rozšířeného provozu minimálních posádek pomocí moderní nástrojů bezpečnostního inženýrství. V teoretické části je popsán vývoj automatizace v letectví, současné trendy, projekty a limitace tohoto odvětví. Dále jsou zde popsány jednotlivé koncepty provozu, jejich výhody a nevýhody. V metodické části práce jsou pak stručně popsány bezpečnostní modely a metody, které byly v rámci práce využity. Dále je zde popsán princip práce s jednotlivými metodami. V rámci praktické části jsou pak analyzovány z pohledu bezpečnosti jednotlivé koncepty Rozšířeného provozu minimálních posádek. V závěru jsou stanoveny bezpečnostní požadavky pro jednotlivé koncepty a zhodnocena jejich bezpečnost. The aim of this diploma thesis is to evaluate the safety of Extended Minimum Crew Operatins using modern safety engineering tools. The theoretical part of this thesis presents the evolution in aircraft automation, current trends, projects and limitations in this field. Also proposed concepts of operation, their advantages and disadvantages are described in this part. In the methodological part of this thesis, used safety engineering models and methods are briefly described, including the working principles. In the practical part, the analysis are conducted on the concepts. In the end, safety requirements are derived and safety of concepts evaluated.
Kolekce
- Diplomové práce - 16121 [537]