ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Transportation Sciences
  • Department of Air Transport
  • Master Theses - 16121
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Transportation Sciences
  • Department of Air Transport
  • Master Theses - 16121
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hodnocení bezpečnosti rozšířeného provozu minimálních posádek

Safety Assessment of the Extended Minimum-Crew Operations

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Pavel Mikule
Supervisor
Lališ Andrej
Opponent
Matyáš Roman
Field of study
Provoz a řízení letecké dopravy
Study program
Technika a technologie v dopravě a spojích
Institutions assigning rank
ústav letecké dopravy



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Cílem této diplomové práce je zhodnocení bezpečnosti Rozšířeného provozu minimálních posádek pomocí moderní nástrojů bezpečnostního inženýrství. V teoretické části je popsán vývoj automatizace v letectví, současné trendy, projekty a limitace tohoto odvětví. Dále jsou zde popsány jednotlivé koncepty provozu, jejich výhody a nevýhody. V metodické části práce jsou pak stručně popsány bezpečnostní modely a metody, které byly v rámci práce využity. Dále je zde popsán princip práce s jednotlivými metodami. V rámci praktické části jsou pak analyzovány z pohledu bezpečnosti jednotlivé koncepty Rozšířeného provozu minimálních posádek. V závěru jsou stanoveny bezpečnostní požadavky pro jednotlivé koncepty a zhodnocena jejich bezpečnost.
 
The aim of this diploma thesis is to evaluate the safety of Extended Minimum Crew Operatins using modern safety engineering tools. The theoretical part of this thesis presents the evolution in aircraft automation, current trends, projects and limitations in this field. Also proposed concepts of operation, their advantages and disadvantages are described in this part. In the methodological part of this thesis, used safety engineering models and methods are briefly described, including the working principles. In the practical part, the analysis are conducted on the concepts. In the end, safety requirements are derived and safety of concepts evaluated.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/109600
View/Open
PLNY_TEXT (3.477Mb)
PRILOHA (758.8Kb)
POSUDEK (3.056Mb)
POSUDEK (2.205Mb)
Collections
  • Diplomové práce - 16121 [579]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV