Analýza vstupu podniku na velkoobchodní trh s elektřinou
Analysis of the company's entry into the wholesale electricity market
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Kristián Solar
Vedoucí práce
Klein Vít
Oponent práce
Krejcar Rostislav
Studijní obor
Management energetiky a elektrotechnikyStudijní program
Elektrotechnika, energetika a managementInstituce přidělující hodnost
katedra ekonomiky, manažerství a humanitních vědPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce se zabývá zhodnocením vstupu nového subjektu na velkoobchodní trh s elektrickou energií. Nejprve je popsána nynější charakteristika velkoobchodního a krátkodobého trhu s elektřinou v České republice společně s vypořádáním na těchto trzích. Dále autor seznamuje s podmínkami, které je nutné splnit pro založení nového obchodníka, jakožto podmínky pro udělení licence od Energetického regulačního úřadu, pro vstup na velkoobchodní trh organizovaný EEX a krátkodobý trh organizovaný OTE. Následně je pomocí HFPC křivky odhadnuta cena na krátkodobém trhu, ze které jsou určeny ceníky pro nově vzniklého fiktivního obchodníka. Tyto ceníky jsou nakonec porovnány s konkurenčními obchodníky a jsou vyhodnoceny rizikové parametry, které mohou do podnikání vstoupit. This diploma thesis deals with the evaluation of the entry of a new entity into the wholesale electricity market. First, the current characteristics of the wholesale and short-term electricity markets in the Czech Republic are described together with the settlement on these markets. Next, the author introduces the conditions that must be met for the establishment of a new trader, as conditions for granting a licence from the Energy Regulatory Office, for entering the wholesale market organised by EEX and the short-term market organised by OTE. Subsequently, the price on the short-term market is estimated using the HFPC curve, from which the price lists for the newly established fictitious trader are determined. Finally, these price lists are compared with competing traders and the risk parameters that may enter the business are evaluated.
Kolekce
- Diplomové práce - 13116 [557]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Nové trendy v marketingové komunikaci na českém trhu
Autor: Alena Telínová; Vedoucí práce: Nováková Lenka; Oponent práce: Jílková Petra
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-07)Tato bakalářská práce se zaměřuje na nové trendy v marketingové komunikaci na českém trhu. Cílem práce je analyzovat a zhodnotit nové trendy v marketingové komunikaci, které pomáhají přesněji zacílit na zákazníka a posunout ... -
Marketingový plán penzionu Rauschberghof
Autor: Uhrová Eva; Vedoucí práce: Cupal Libor; Oponent práce: Toth Daniel
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-06-14)Tato bakalářská práce se zabývá návrhy opatření pro zdokonalení marketingové strategie rodinného pensionu Rauschberghof. Cílem práce bylo vytvořit návrh na marketingový plán. Tento návrh se specializuje zejména na taková ... -
Personální management
Autor: Lejčarová Pavla; Vedoucí práce: Holá Hana; Oponent práce: Jílková Petra
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-05-04)Cílem této bakalářské práce je posoudit současný stav personálního marketingu ve společnosti ABC, s.r.o. a navrhnout konkrétní řešení na zlepšení. V teoretické části je věnována pozornost základním pojmům této problematiky, ...