Analýza vstupu podniku na velkoobchodní trh s elektřinou
Analysis of the company's entry into the wholesale electricity market
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Kristián Solar
Supervisor
Klein Vít
Opponent
Krejcar Rostislav
Field of study
Management energetiky a elektrotechnikyStudy program
Elektrotechnika, energetika a managementInstitutions assigning rank
katedra ekonomiky, manažerství a humanitních vědRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato diplomová práce se zabývá zhodnocením vstupu nového subjektu na velkoobchodní trh s elektrickou energií. Nejprve je popsána nynější charakteristika velkoobchodního a krátkodobého trhu s elektřinou v České republice společně s vypořádáním na těchto trzích. Dále autor seznamuje s podmínkami, které je nutné splnit pro založení nového obchodníka, jakožto podmínky pro udělení licence od Energetického regulačního úřadu, pro vstup na velkoobchodní trh organizovaný EEX a krátkodobý trh organizovaný OTE. Následně je pomocí HFPC křivky odhadnuta cena na krátkodobém trhu, ze které jsou určeny ceníky pro nově vzniklého fiktivního obchodníka. Tyto ceníky jsou nakonec porovnány s konkurenčními obchodníky a jsou vyhodnoceny rizikové parametry, které mohou do podnikání vstoupit. This diploma thesis deals with the evaluation of the entry of a new entity into the wholesale electricity market. First, the current characteristics of the wholesale and short-term electricity markets in the Czech Republic are described together with the settlement on these markets. Next, the author introduces the conditions that must be met for the establishment of a new trader, as conditions for granting a licence from the Energy Regulatory Office, for entering the wholesale market organised by EEX and the short-term market organised by OTE. Subsequently, the price on the short-term market is estimated using the HFPC curve, from which the price lists for the newly established fictitious trader are determined. Finally, these price lists are compared with competing traders and the risk parameters that may enter the business are evaluated.
Collections
- Diplomové práce - 13116 [557]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Nové trendy v marketingové komunikaci na českém trhu
Author: Alena Telínová; Supervisor: Nováková Lenka; Opponent: Jílková Petra
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-07)Tato bakalářská práce se zaměřuje na nové trendy v marketingové komunikaci na českém trhu. Cílem práce je analyzovat a zhodnotit nové trendy v marketingové komunikaci, které pomáhají přesněji zacílit na zákazníka a posunout ... -
Marketingový plán penzionu Rauschberghof
Author: Uhrová Eva; Supervisor: Cupal Libor; Opponent: Toth Daniel
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-06-14)Tato bakalářská práce se zabývá návrhy opatření pro zdokonalení marketingové strategie rodinného pensionu Rauschberghof. Cílem práce bylo vytvořit návrh na marketingový plán. Tento návrh se specializuje zejména na taková ... -
Personální management
Author: Lejčarová Pavla; Supervisor: Holá Hana; Opponent: Jílková Petra
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-05-04)Cílem této bakalářské práce je posoudit současný stav personálního marketingu ve společnosti ABC, s.r.o. a navrhnout konkrétní řešení na zlepšení. V teoretické části je věnována pozornost základním pojmům této problematiky, ...