Zobrazit minimální záznam

Proposal for Extending the Life of L-40 Aircraft Above the 4000 h/8000 Landings



dc.contributor.advisorPavlas Jiří
dc.contributor.authorIvan Tvrdík
dc.date.accessioned2023-03-23T09:17:33Z
dc.date.available2023-03-23T09:17:33Z
dc.date.issued2023-01-13
dc.identifierKOS-985798832505
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/107052
dc.description.abstractL40 Metasokol je populárním typem malého čtyřsedadlového turistického letounu československé produkce z konce 50. let. Většina existujících exemplárů brzy dolétá nebo již dolétala provozní životnost draku. Cílem práce je použít data vertikálních zrychlení a analytické vyjádření napětí v kritickém uzlu spodního závěsu hlavního nosníku křídla pro kontrolní výpočet bezpečné životnosti draku metodou Nominal Stress Approach a poznatky z výpočtu použít pro návrh postupu pro prodloužení životnosti L40 nad limit 4000h/8000 přistání. Výpočet životnosti byl proveden dle postupu z prostředí FAA a potvrdil již dříve stanovený limit 4000 letových hodin. V práci byly navrženy způsoby prodloužení životnosti zesílením kořenové části křídla a výměny spodního závěsu hlavního nosníku nebo implementací systému pro monitorování skutečné zbytkové provozní životnosti u draků, které ještě nedosáhly 4000 letových hodin nebo 8000 přistání.cze
dc.description.abstractThe L40 Metasokol is a popular type of four-seat touring aircraft of Czechoslovak production from the end of the fifties. Most aircraft will soon achieve or have already achieved the airframe service limit. The aim of this thesis is to use vertical acceleration data and analytical expression of forces in the critical main wing spar lower attach point lug for a verification calculation of the service life limit using the Nominal Stress Approach method and apply knowledge acquired during this process to propose a method for the extension of service life limit of L40 beyond 4000hrs/8000 landings. The calculation was conducted according to a methodology from the FAA environment and confirmed the set service life of 4000 flight hours. Possible service life extension solutions were proposed by means of strengthening of the wing root section and replacement of lower main spar attach fitting or the implementation of a system for monitoring real remaining service life of aircraft which have not yet reached 4000 flying hours or 8000 landings.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectLetouncze
dc.subjectL40cze
dc.subjectL-ROLcze
dc.subjectzávěscze
dc.subjectživotnostcze
dc.subjectAircrafteng
dc.subjectL40eng
dc.subjectlifeeng
dc.subjectlugeng
dc.subjectL-ROLeng
dc.titleNávrh postupu pro prodloužení životnosti letadla L-40 nad limit 4000 h/8000 přistánícze
dc.titleProposal for Extending the Life of L-40 Aircraft Above the 4000 h/8000 Landingseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.date.accepted2023-01-18
dc.contributor.refereeMündel Karel
theses.degree.disciplineTechnologie údržby letadelcze
theses.degree.grantorústav letecké dopravycze
theses.degree.programmeTechnika a technologie v dopravě a spojích 3cze


Soubory tohoto záznamu
















Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam