Show simple item record

Use of Towing Vehicles and Autonomous Systems for Aircraft taxiing



dc.contributor.advisorStojić Slobodan
dc.contributor.authorFilip Lidický
dc.date.accessioned2022-09-01T22:51:57Z
dc.date.available2022-09-01T22:51:57Z
dc.date.issued2022-09-01
dc.identifierKOS-981329289105
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/103773
dc.description.abstractPráce je zaměřena na alternativní systémy pojíždění, tedy systémy, které umožní letadlům pojíždět bez nutnosti využití hlavních motorů. Letecké motory nejsou při pojíždění efektivně využívány a spalují velké množství paliva. Několik společností se zaměřilo na řešení této problematiky a představilo své vlastní systémy, které jsou v této práci představeny a porovnány. Cílem je zhodnotit výsledky z porovnání a s jejich pomocí určit nejvhodnější ze systémů pro využití v prostředí Letiště Václava Havla Praha. Hlavním kritériem pro srovnání se staly modely spotřeby paliva v různých scénářích. Pomocí těchto modelů pak mohl být každý systém kvantifikován a objektivně porovnán. Výsledkem práce jsou potenciální úspory na palivu, které by mohly jednotlivé systémy přinést a také jejich zhodnocení proveditelnosti a využitelnosti na Letišti Praha.cze
dc.description.abstractThis work focuses on alternative taxiing systems, i.e., systems that will enable aircraft to taxi without using the main engines. Aircraft engines are used inefficiently during taxi process, and they burn substantial amounts of fuel. Several companies came up with a solution to this problem and introduced their own taxiing systems, which are introduced and compared in this work. The goal is to evaluate the results of these comparisons and determine the most suitable system for use in the environment of the Václav Havel Airport Prague. Fuel consumption models in different scenarios became the main criteria for comparisons. Using these models, each system could be then quantified and objectively compared. The results of this work are potential fuel and cost savings that each system could bring, as well as an evaluation of feasibility and usability at the Prague Airport.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectalternativní pojížděnícze
dc.subjectspotřeba palivacze
dc.subjectWheelTugcze
dc.subjectTaxiBotcze
dc.subjectElectric Green Taxiing Systemcze
dc.subjectAircraft Towing Systémcze
dc.subjectLetiště Václava Havla Prahacze
dc.subjectalternative taxiingeng
dc.subjectfuel consumptioneng
dc.subjectWheelTugeng
dc.subjectTaxiBoteng
dc.subjectElectric Green Taxiing Systemeng
dc.subjectAircraft Towing Systemeng
dc.subjectVáclav Havel Airport Pragueeng
dc.titleVyužití tažných vozidel a autonomních systémů pro pojíždění letadelcze
dc.titleUse of Towing Vehicles and Autonomous Systems for Aircraft taxiingeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeHavíř Radomír
theses.degree.disciplineProfesionální pilotcze
theses.degree.grantorústav letecké dopravycze
theses.degree.programmeTechnika a technologie v dopravě a spojích 3cze


Files in this item




This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record